با توجه به کاهش چشمگیر تعداد بیمه شدگان بیمه روستایی باید تمهیداتی در رابطه با افزایش نفوذ این بیمه در روستاها صورت پذیرد که این خصوص از طریق مدیریت های مختلف این کار صورت می پذیرد.

همه ی ما از این موضوع باخبر هستیم که در رابطه با بیمه روستایی هزینه ها تا چه اندازه ای کاهش پیدا می کند ، بنابراین مردمی که در روستاها هستند و نمی توانند از شرایط موجود بهره ببرند و به نوعی از محرومیت هایی رنج می برند ، به این روش کمی از این رنج آنها تسکین خواهد یافت. تمامی متخصصان در شهرها می توانند با بیمه روستایی قرار داد داشته باشند و این دفترچه را قبول کنند  اما متأسفانه با سخت بودن مراحل ثبت نام و گرفتن دفترچه و . . . می توان گفت که این روند مسئله ساز خواهد شد.

بیمه روستایی و کاهش نفوذ آن در بین مردم

به همین دلیل اگر مراحل ثبت نام و دریافت بیمه روستایی برای روستاییان آسان تر شود در نتیجه می توان این انتظار را داشت که به زودی مشکل برطرف خواهد شد و خیل عظیمی از جمعیت روستایی نیز به استفاده از این بیمه گرایش خواهند داشت. هرچه ضریب نفود این بیمه ها افزایش پیدا کنند در نتیجه خدمات هم با استفاده هزینه های بیمه ای از کیفیت مطلوب تری بهره می برد اما اگر بی توجهی ادامه یابد قطعا نارضایتی هم افزایش پیدا خواهد کرد.

این دفترچه های بیمه روستایی تنها برای افرادی نیست که در روستاها زندگی می کنند ، بلکه می توان گفت که برای تمامی افراد کشاورز ، عشایر و روستانشین خواهد بود.  افرادی که در جوانی قصد استفاده از بیمه روستایی را دارند با شرایط خوبی برای استفاده از آن مواجه خواهند شد. زیرا در این رده سنی نیز تسهیلات برای جذب افراد جوان تر به عنوان نیروی کاری بیشتر است. از طرفی در روستاها اغلب در سنین جوانی ازدواج می کنند و باید از این دفترچه ها استفاده نمایند.

این برنامه ریزی ها باید در سطوح داخلی تر یعنی با همکاری شورا ، دهیاری و . . . حتی بهورزان و پزشکان روستایی صورت پذیرد. زیرا اولین سطح برای مراجعه بیماران به خانه بهداشت و بهورزان است. در برخی از استان های کشور ما درصد تحت پوشش جمعیت در رابطه با بیمه روستایی از درصد بالایی برخوردار است که یکی از آنها آذربایجان غربی می باشد.

بیمه روستایی و کاهش نفوذ آن در بین مردم

اگر این پیگیری ها ادامه یابد جمعیت روستا در روستاها باقی می مانند و کمتر به شهرها مهاجرت می کنند. از طرفی سعی باید وضعیت بهداشتی روستاها در حد قابل قبولی افزایش پیدا کند و برخی از بیماری های شایع هم در آنجا کنترل شود.  بنابراین هر فرد روستایی که بالای هجده سال دارد و حتی سالکن آن روستا هم نباشد می تواند از دفترچه استفاده نماید.

نظر شما درباره بیمه روستایی و کاهش نفوذ آن در بین مردم چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ایرنا