بیمه دندانپزشکی با توجه به بالا رفتن هزینه های مربوط به آن و همچنین با توجه به افزایش پوسیدگی ها و بیماری های دهان و دندان در اولویت بیمه ای کشور قرار دارد.

آمارهای مربوط به مدارس خبر از یک بیماری بسیار مهم به نام پوسیدگی دندان می دهد. در صورتی که این پوسیدگی ها در همان ابتدای سنین کودکی مورد درمان قرار نگیرد یک دندان به دندان های  مجاور هم نفوذ کرده و موجب می شود تا این بیماری در دهان شما گسترده شود که حتی می تواند سبب عفونت های پیشرفته تر هم شود. به همین دلیل طرحی برای ما در اولویت قرار گرفته که طرح مربوط به مدارس عاری از پوسیدگی دندان می باشد.

بیمه دندانپزشکی از نوع پایه چیست؟

در این طرح در واقع می توانیم پیشگیری از پوسیدگی دندان را با مراقبت های روتین و علاوه بر آن با ابزارهای کاربردی و درمانی همانند وارنیش فلوراید ، فلوراید ، آموزش استفاده از نخ دندان و نحوه صحیح مسواک زدن و . . . انجام دهیم. در این شرایط بیمه پایه دندانپزشکی هم از سوی شرکت های بیمه ای باید در دستور کار قرار داشته باشند زیرا بدون آن ها این پروسه فایده ای نخواهد داشت. بیمه ها باید بتوانند پوسیدگی دندان ها را تحت پوشش قرار دهند تا کوارد ابتلا درمان شوند و هزینه کمی را بابت این کار بپردازند.

از همین رو مربیان که به عنوان مربی های مربوط به بهداشت مدارس در حال فعالیت هستند می توانند با آموزش های لازم در این خصوص علاوه بر افزایش آگاهی به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک شایانی کنند. خط اول پیشگیری در مدارس توسط مربی های بهداشت صورت می پذیرد و در مرحله ی بعدی می توان گفت که توسط دندانپزشک های طرف قرارداد با وزارت بهداشت در مراکز بهداشتی ادامه روند درمانی آنها صورت می پذیرد.

بیمه دندانپزشکی از نوع پایه چیست؟

متأسفانه با وجود تأکید بسیار زیادی که برای تحت پوشش قرار گرفتن خدمات بیمه دندانپزشکی انجام می شود بیمه ها حتی حاضر نیستند که بیمه پایه مربوط به آن را نیز در برگیرند. وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای این کار انجام می دهد اما تا زمانی که حمایت های بیمه ای وجود نداشته باشد این پروسه یک طرفه بوده و بازتاب خوبی نخواهد داشت. طرح مربوط به پوسیدگی دندان در حال حاضر برای سنین دوازده تا بیست سال نیز در حال پیگیری می باشد. تا پیش از آن در رده سنی شش تا دوازده سال بود اما حالا در این رده سنی در صورتی که دندان پوسیده ای موجود نباشد می توان پیشگیری را آغاز نمود.

نظر شما درباره بیمه دندانپزشکی از نوع پایه چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز