در خصوص داروهایی که وجود دارند و مورد مصرف قرار می‎گیرند بیمه دارویی تمامی هزینه‎ها را در بر می‎گیرد و پرداخت خواهد کرد.

در ایران داروهای زیادی وجود دارند که برخی از آنها در داخل تولید می‌شوند و برخی دیگر از خارج تأمین می‌گردند. خوشبختانه بیشترین درصد از داروها با همان کیفیت در داخل ایران وجود دارند و می‎توان با قیمتی ارزان‎تر آنها را تهیه کرد، اما در مقابل داروهایی وجود دارند که هیچ نمونه‎ای برای آنها وجود نداشته و معمولا از خارج از کشور تأمین خواهند شد.

بسیاری از داروهای رایج که در داخل کشور تولید می‎شوند و همچنین مسکن‎هایی که به میزان بیشتری مورد استفاده قرار می‎گیرند تحت پوشش بیمه دارویی قرار دارند و عملا هزینه زیادی بابت تهیه آنها پرداخت نمی‎شود بنابراین از این منظر کمبود دارویی معنایی ندارد و می‌توان برای تسکین درد آنها را تهیه و از آنها استفاده نمود. در خصوص برخی از داروها اتفاقات اخیر نشان می‎دهد که یک تغییر اجباری صورت پذیرفته است.

بیمه دارویی در کدام زمینه فعالیت دارد؟

یک سری از داروها در ایران وجود داشتند که از خارج از کشور وارد می‎شوند و نقش مهمی در درمان بیماری ندارند، البته نمونه‎هایی داخلی هم از آنها وجود دارد. چنین داروهایی تحت پوشش بیمه نبوده و بیمه دارویی هزینه‎های مربوط به آن را کاهش نخواهد داد. عملا هر فردی که دوست دارد از این داروها مصرف کند باید تمامی هزینه‎ها را که چند برابر نمونه داخلی است از جیب پرداخت نماید. تنها مزیت این داروها عوارض کمتر می‎باشد که آن هم به علت استفاده از مواد اولیه مناسب است

تمامی افراد فعال در زمینه‎ی بهداشت و درمان صادقانه و مخلصانه در حال انجام فعالیت‎ها هستند تا سطح رضایت مردم جامعه از این سیستم بالا برود و گلایه‎ای در خصوص خدمات نداشته باشند. اما با وجود تحریم‎ها باید قبول کرد که در برخی از زمینه‎ها ملاطفت معنایی ندارد و بیشتر ضرر می‌رساند. ما باید بتوانیم در زمینه‎ی الکترونیکی خود را ارتقاء ببخشیم، اما با وجود زیرساخت‎های نامناسب چنین تغییر هم دور از انتظار است.  هریک از افراد مسئول باید بتواند با تمام توان خود برای رسیدن به هدف‎ها در تلاش باشد.

بیمه دارویی در کدام زمینه فعالیت دارد؟

دانشگاه‌های علوم پزشکی در سرتاسر ایران با وجود تمام کمبودهای بودجه‎ای برای رسیدن به اهداف خود از جان فشانی‎های پرسنل کمک می‎گیرند تا بتوانیم به طرح تحول سلامت نزدیک شویم، این انسجام نشان دهنده بزرگ بودن هدف است که خوشبختانه تا درصد زیادی تحقق پیدا نموده است.

نظر شما درباره زمینه فعالیت بیمه دارویی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

گیلان