معلمان یکی از اقشار بسیار دلسوز و مهربان می‌باشند که با دل و جان برای افزایش دانش و آگاهی ما تلاش می‎کنند. بررسی مشکلات زندگی معلمان می‎تواند درسی به افرادی دهد که از این گروه از جامعه تنها تقاضای درس دادن دارند. اگر روزی به دلیل مریضی بخواهند مرخصی بگیرند با مشکل روبه رو می‎شوند و باید به چندین نفر پاسخ بدهند. گرفتن مرخصی زایمان هم برای آنها و همچنین برای مدرسه و دانش آموزان مشکل ساز می‎شود. زیرا باید فرد دیگری به جای آنها تدریس کند.

گاهی برای معلمان مشکلاتی پیش می‌آید که با یک حقوق معلمی قابل حل نیست. زیرا هزینه‌های درمان بسیار بالاست و داشتن بیمه تکمیلی معلمان می‌تواند گره از بسیاری مشکلات آنان باز کند.

وزیر آموزش و پرورش شنونده مشکلات معلمان

این بار وزیر آموزش و پرورش که به نوعی سرپرست تمامی معلمان عزیز می‌باشد، به پای درد آنان نشست و به مشکلات آنها گوش داد. آنچه در این دیدار بیش از همه برای آنها اهمیت داشت بازگو کردن بیمه تکمیلی معلمان است . وزیر هم با شنیدن صحبت‌های آنها در این خصوص قول بررسی و انجام دادن همکاری‌ها با شرکت‌های بیمه‌ای در این خصوص را به آنها داد. اگر چنین طرحی صورت گیرد شاید بتوان گفت که بسیاری از هزینه‌های درمانی معلمان کاهش می‌یابد.

همانطور که می‌دانید بیمه تکمیلی یکی از بیمه‌هایی است که در کنار سایر بیمه‌ها جای دارد و سهم بسیار زیادی از هزینه‌های درمان را می‌پردازد به گونه‌ای که در برخی از موارد حتی نیاز به پرداخت مبلغی نمی‌باشد.

بیمه تکمیلی معلمان

لزوم پیگیری و رفع مشکلات معلمان

از نظر وزیر آموزش و پرورش، برای اینکه مشکلات معلمان پیگیری و رفع گردد نیاز به هماهنگی‎های سراسری و ملی می‎باشد. برای این کار باید بسیاری از مقدمات چیده شود تا بتوان مشکلات موجود در زندگی معلمان را به صورت ریشه‌ای حل کرد. تا این مشکلات در کلاس درس گریبان گیر آنها نشده و تمام حواسشان بر روی تدریس باشد.

یکی از مشکلاتی که امروزه در وزارت آموزش و پرورش دیده می‌شود این است که این نظام منسجم از نظر حقوقی که در بین افراد مختلف از این حوزه توزیع می‌گردد مشکلاتی دارد. مانند اینکه حقوق یک پزشک با یک کارمند وزارت بهداشت یکی باشد. باید این تفاوت بین کارمندان و معلمان را با تدبیری برداریم و از نظر حقوق‌ها کاملا جدا از هم باشند. زیرا معلمان در کلاس درس نسبت به یک کارمند ساده که از صبح تا ساعت 2 کار می‌کند و با دانش آموزانی که پر از سؤال هستند سر و کاری ندارد، کاملا متفاوت هستند. اینکه حقوق آنها با هم و یکی باشد انصاف نخواهد بود.

معلمان افرادی هستند که باید برای سلامت روح و جسم آنها تلاش شود. به همین دلیل ممکن است که برای هر استانی مراکزی مخصوص جهت ارائه خدماتی از این قبیل ارائه شود تا مشکلات مختلف نیز حل شود. فشارهای مختلف بر روی معلمان روبه روز بیشتر از گذشته می‌شود. به همین دلیل به پاس سالهای طولانی و زخمتی که برای دانش آموزان کشیده‎اند، افتتاح مراکزی برای درمان این عزیزان کار بسیار کوچکی است که می‎تواند در حق آنها صورت بگیرد.