یکی از بیمه‎هایی که همیشه برای دریافت آن با مشکل مواجه بوده‏‌ایم بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی بوده که خوشبختانه این مشکل رو به اتمام است.

رانندگان تاکسی از اقشاری هستند که معمولا هزینه‎های زیادی را برای زندگی خود باید بپردازند، زیرا آنها از منبعی برای درآمد خود استفاده می‎کنند که با توجه به وضعیت فعلی جاده‎های داخل شهری و خارج شهری احتمال هر نوع آسیبی برای آنها وجود دارد. آسیب‎هایی که بسیار جدی هستند و می‎توانند چرخ یک خودرو را از کار بیاندازند. در این صورت یک راننده تاکسی نمی‎تواند خرج زندگی خود را درآورد. حقوقی که برای آنها در نظر گرفته می‎شود بسیار پایین بوده و کفاف خرج‎های بسیار آنها را نمی‎دهد.

بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی برقرار شده است!

در صورتی که بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی برقرار شود یک درصد قابل توجهی از معضلات آنها قابل رفع خواهد بود. معضلاتی که می‏‎توان به عنوان مشکلات بیمه‎ای و درمانی از آنها یاد کرد. البته تغییرات نشان می‎دهد که این بیمه تکمیلی در حال حاضر امکان برقرار شدن ندارد، اما مراحل آنها آغاز شده و تا پایان سال جاری می‎توان آنها را استفاده نمود. البته این بیمه‎ها برای افرادی که به عنوان رانندگان تاکسی در شهرها در حال فعالیت هستند برقرار شده است.

حقوق مربوط به رانندگان تاکسی سالهای متمادی است که مورد غفلت واقع شده و در واقع می‎توان گفت که باید به نوعی رضایت آنها جلب شود تا شاهد اعتراض‎هایی همانند رانندگان کامیون نباشیم. در حوزه‎ی بهداشت و درمان مسئولانی که وجود دارند باید بتوانند تا طرح‎های خود را به عنوان طرح‎هایی قابل اجرا تا پایان امسال نیز برقرار نمایند.

سازمان بیمه تأمین اجتماعی متأسفانه نتوانسته تا بودجه‎ای را برای رانندگان تاکسی در نظر داشته باشد، اما حالا دولت سهم قابل ملاحظه‎ای را برای آنها مقرر داشته تا بتوانند از این طریق به راه حل‎های منطقی نیز دسترسی داشته باشند. دولت در گذشته سهم مربوط به خود را پرداخت نمی‎کرد از این رو ما نمی‎توانستیم از سهم تأمین اجتماعی به تنهایی برای این پرداختی‎ها کمک بگیریم زیرا این سازمان هم خود نیز با معضلاتی از نظر مالی مواجه است.

بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی برقرار شده است!

در سال آینده در حدود پنجاه درصد از سهم دولت برای این بیمه نیز لحاظ می‎شود، زیرا مراحل ابتدایی تأیید آن انجام شده است و در سال نود و هشت به صورت رسمی اجرایی می‎شود. علاوه بر آن قطعاتی که برای تاکسی‎ها نیز در نظر گرفته می‎شود باید از هزینه‎های پایین‎تری برخوردار باشد، در غیر این صورت می‎توان هزینه‎های بالایی که وجود دارد را عاملی برای جلوگیری از درآمد این قشر دانست. از لاستیک گرفته تا  قطعات باید با قیمت‎های مناسبی بین آنها تقسیم شود. در مرحله بعدی به احتمال بسیار زیاد روغن موتور در دستور کار قرار دارد تا هزینه‎های جانبی رانندگان تاکسی نیز کاهش یابد.

نظر شما درباره بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز