در طی اطلاعیه‎ای که بیمه تکمیلی در هفته‎های گذشته مطرح نموده، در برخی از استان‎ها دیگر توانایی پرداخت این هزینه وجود ندارد و عملا محدوده‎ی خدمات آن کاهش پیدا کرده است.

بسیاری از افراد هزینه‎های مربوط به بیمه تکمیلی را پرداخت می‎کنند تا در نهایت بتوانند از این پوشش بیمه‎ای نیز استفاده کنند. قطعا پوشش بیمه تکمیلی بسیاری از هزینه‎های درمانی را کاهش خواهد داد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‎های اضافی و زیاد نیست. امروزه بسیاری از بیمارانی که تحت پوشش این بیمه  قرار دارند و همچنین بیمارانی که در سنین بازنشستگی هستند دوست دارند تا از خبرهای مختلف در بیمه و صحت آنها اطلاعاتی را به دست آورند.

بیمه تکمیلی در چه وضعیتی قرار گرفته است؟

بیشترین قشر آسیب پذیر افراد بازنشسته هستند؛ زیرا محدوده‎ی مربوط به حقوق آنها مشخص است و قطعا فراتر از آن نخواهد رفت. اما هزینه‌های مربوط به بیماری‎ها روز به روز بیشتر از قبل می‎شود. بیمه تکمیلی باید برای جبران هزینه‎های مربوطه به درمان بیماران بسته‎هایی را در نظر بگیرد تا با استفاده از این بسته‎ها تخفیف‎هایی در پرداخت هزینه‎ها انجام شود و در نهایت به کاهش آنها کمک شود. داشتن سلامتی بسیار خوب است، اما به شرطی که بتوان از این سلامتی به نحو مطلوبی کمک گرفت.

زمانی که یک فرد بازنشسته برای پرداخت هزینه‎های خود فشار زیادی را تحمل می‎کند دیگر سلامتی معنایی ندارد، زیرا هر روز استرسی برای پرداخت کردن آنها در زهن او ایجاد می‎شود که بسیار مهم است. از بین افراد تحت پوشش این بیمه بیست درصد زن و ده درصد مرد هستند که برای خود زندگی می‎کنند و فرزندی در کنار آنها نیست. آنها باید از چکاپ‎ها استفاده کنند تا سلامتی خود را تضمین نمایند.

بیمه تکمیلی در چه وضعیتی قرار گرفته است؟

بر همین اساس باید بتوان تا حقوق مربوط به این قشر را بیشتر نمود و همواره حقی که به آنها تعلق دارد باید به صورت یکسان تقسیم شود تا در پرداخت هزینه‎ها بخصوص سلامتی مشکلی ایجاد نشود. در شرایط فعلی و گرانی‎ها، یک فرد بازنشسته در حدود یک میلیون و سیصد هزینه دریافت می‎کند این در حالی است که درصد زیادی از این حقوق برای خرید ماهانه از بین می‎رود در صورت پوشش ندادن بیمه تکمیلی قطعا سلامتی هم نخواهد بود.

فشار در قشر بازنشسته بیشتر از آنچه که فکر می‎کنیم وجود دارد، هزینه‎های زندگی که چندین برابر شده اما در مقابل حقوق‎ها اندکی افزایش پیدا کرده است. برخی از افراد بازنشسته علاوه بر پرداخت هزینه‎های خود باید هزینه‎های خانواده خود را هم نیز پرداخت نمایند که بسیار سخت است. با بیشتر شدن سن و رسیدن به سن بازنشستگی اضطراب‎ها بیشتر می‎شود و دیگر بازنشستگی یک رویا نیست بلکه یک کابوس است.

نظر شما درباره بیمه تکمیلی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز