برخی از افراد وجود دارند که هنوز هم از بیمه خاصی استفاده نمی‎کنند، در واقع می‎توان از بین این افراد به آنهایی اشاره نمود که دارای شغل بوده و مشغول به کار هستند اما بیمه نشده‎اند.

صندوق بیمه تأمین اجتماعی در واقع صندوقی است که تاکنون تعداد زیادی از افراد را تحت پوشش خود قرار داده، باید به این موضوع توجه شود که با وجود تحت پوشش قرار دادن این تعداد بسیار بالا از افراد، هم اکنون خدمات مطلوبی را به آنها ارائه می‎‏دهد و شاید اگر هر بیمه دیگری بود نمی‎توانست تا این حد تعادل را برقرار نماید. اما این توانایی تنها از یک بیمه بزرگ یعنی همان بیمه تأمین اجتماعی برخواهد آمد.

بیمه تأمین اجتماعی و افرادی که بیمه نشده هستند!

اما بیمه تأمین اجتماعی هدفی بزرگ‎تر را دارد و آن هم وجود بیمه برای تمامی افراد از تمامی اقشار جامعه می‎باشد. بنابراین می‎توان به این موضوع تأکید داشت که در طی طرحی که وجود دارد به زودی برنامه‎ای جدید نیز به میان خواهد آمد و آن هم استفاده از کدملی‎ها و کد پستی‎های موجود برای تمامی افراد است تا این اطلاعات نیز در زمان کوتاهی در اختیار افرادی قرار گیرد که کارگزار هستند و همچنین صندوق‎هایی که حمایت‎ها را برعهده دارند.

بنابراین اگر این اطلاعات موجود به چنین واحدهایی ارائه شود می‎توان انتظار داشت که دیگر فردی بدون بیمه وجود نداشته باشد، زیرا در طی این مراحل بیمه بودن یا نبودن مشخص می‎شود و می‎توان با استفاده از آنها سایر مراحل را نیز انجام داد. جمعیتی که بیمه نشده باشند در طی این اقدامات به خوبیقابل شناسایی خواهند بود. تنها با این روش است که بیمه تأمین اجتماعی می‎تواند تعادل را برای بیمه‎ها برقرار نماید.

بیمه تأمین اجتماعی و افرادی که بیمه نشده هستند!

بیمه نشدن افراد می‎تواند حساسیت زیادی را در پی داشته باشد، زیرا هزینه‎های درمانی و سایر هزینه‎هایی که وجود دارد بسیار بالا بوده و پرداخت آزاد چنین هزینه‎هایی حقیقتا برای افراد با منبع درآمد کم سخت است. بنابراین می‎توانیم از سایر برنامه‎ها کمک بگیریم، مانند برنامه‎هایی که به صورت تکمیلی وجود دارند.  همچنین این افراد قطعا آینده مناسبی ندارند زیرا امنیت شغلی برای آنها وجود نخواهد داشت. وجود بازنشستگی می‎تواند خود یک تکیه‎گاه بسیار مهم و کارآمد برای آینده باشد.

یک اصل در قانون اساسی وجود دارد و آن هم این است که بیمه باید برای همه‎ی افراد وجود داشته باشد و همه ی تمامی افرادی که به عنوان یک شهروند در ایران زندگی می‎کنند باید از بیمه برخوردار باشند متأسفانه برخی از افراد یا به دلیل بی‎اطلاعی یا به دلیل عدم توجه مسئولان از این مزیت‎ها برخوردار نیستند که حتمن باید مورد پیگیری قرار گیرند.

نظر شما درباره بیمه تأمین اجتماعی و افرادی که بیمه نشده چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز