امروزه دنیای دیجیتال شرایط متفاوتی را ایجاد کرده که رهایی از آن امکان پذیر نیست. در دنیای بیمه و بورس و بانکداری کشور نیز باید از چنین تغییراتی پیروی شود و خدمات به صورت آنلاین عرضه گردد.
خدمات بسیاری در سطح دنیا وجود دارند که به صورت کاملا آنلاین ارائه میشوند. امروزه به دلیل حضور جمعیت زیاد در محدودهای کوچک امکان انجام برخی از کارها به صورت حضوری وجود ندارد. تلاشها بر این است تا بتوان از حضور افراد به دلیل کارهای کم اهمیت در ادارهها و. . . پیشگیری کرد تا بتوان حجم ترافیک را کاهش داد و در عین حال به سرعت به انجام کارها پرداخت.
بیمه ایران نیز در این راستا تمام تلاش نیروهای خود را بکار گرفته تا بشود درصدی از شرایط موجود را بهبود ببخشد. در واقع نمایندگیهای بسیاری در سطح ایران از این بیمه در دسترس میباشد و به دلیل دولتی بودن یکی از بیمههای بسیار پرطرفدار است. کثرت تعداد افراد استفاده کننده از این بیمه نشان دهنده آن است که باید فکری به حال آن شود. یکی از این تغییرات باید در زمینه استفاده از خدمات آنلاین صورت پذیرد.
مزایای خدمات آنلاین
زمانی که بتوان خدمات را به صورت آنلاین ارائه داد قطعا بر تعداد افراد استفاده کننده از بیمهها اضافه میشود. زیرا امروزه اغلب افراد با استفاده از گوشیهای خود در فضای مجازی حضور دارند و کمتر کسی وجود دارد که نتواند از این شرایط استفاده نماید. پس باید به سوی اکثریت گرایش پیدا نمود و از ایدهآلها استفاده کرد. بیمهها دیگر نمیتوانند به طرق گذشته به کار خود ادامه دهند و به صورت اجباری محبور هستند تا از این آنلاین بودن و برخط بودن بهره ببرند تا نیازهای مشتریان خود را رفع نمایند.
بیمه ایران و خدمات آنلاین
بیمه ایران وضعیت سایر بیمهها را بررسی نمود و در این بررسیها مشاهده نمود که اغلب بیمههای امروزی از این شرایط در حال استفاده هستند. جدای از بیمهها، بسیاری از استارت آپهای جدید هم از این شرایط ایده آل برای افزایش تعداد کاربران و پس از آن افزایش تعداد بیمه شدگان خود استفاده میکنند. قطعا بیمه ایران نمیتواند با این شرایط مخالفت کند و همان روند قبلی را به کار ببندد.
نماندگیهای بیمه ایران به نسبت سایر بیمهها بیشتر هستند. از این رو نمیتوان شرایط این نمایندگیها را در نظر نگرفت و از پروسه آنلاین شدن به تنهایی استفاده نمود. در واقع بیمه ایران در این رابطه توضیح میدهد که تمامی نمایندگیها همان فعالیت قبلی خود را ادامه میدهند و در کنار آن از این شرایط هم استفاده خواهد شد.
هرچند مدیرعامل بیمه ایران با انتقال دادن تمامی کارها به روش آنلاین مخالفت نشان داده، زیرا از نظر وی چنین کاری عملا نمایندگیها را از کار فلج میکند و مراجعه کنندهای برای آنها باقی نخواهد ماند. پس بهتر است تا درصدی از کارهای موجود را با این روش و علاوه بر آن درصد دیگری را با روش قبلی انجام داد.
منبع: