امروزه دنیای دیجیتال شرایط متفاوتی را ایجاد کرده که رهایی از آن امکان پذیر نیست. در دنیای بیمه و بورس و بانکداری کشور نیز باید از چنین تغییراتی پیروی شود و خدمات به صورت آنلاین عرضه گردد.

بیمه ایران و آنلاین شدن خدمات

خدمات بسیاری در سطح دنیا وجود دارند که به صورت کاملا آنلاین ارائه می‎شوند. امروزه به دلیل حضور جمعیت زیاد در محدوده‎ای کوچک امکان انجام برخی از کارها به صورت حضوری وجود ندارد. تلاش‎ها بر این است تا بتوان از حضور افراد به دلیل کارهای کم اهمیت در اداره‎ها و. . . پیشگیری کرد تا بتوان حجم ترافیک را کاهش داد و در عین حال به سرعت به انجام کارها پرداخت.

بیمه ایران نیز در این راستا تمام تلاش نیروهای خود را بکار گرفته تا بشود درصدی از شرایط موجود را بهبود ببخشد. در واقع نمایندگی‎های بسیاری در سطح ایران از این بیمه در دسترس می‎باشد و به دلیل دولتی بودن یکی از بیمه‎های بسیار پرطرفدار است. کثرت تعداد افراد استفاده کننده از این بیمه نشان دهنده آن است که باید فکری به حال آن شود. یکی از این تغییرات باید در زمینه استفاده از خدمات آنلاین صورت پذیرد.

بیمه ایران و آنلاین شدن خدمات

مزایای خدمات آنلاین

زمانی که بتوان خدمات را به صورت آنلاین ارائه داد قطعا بر تعداد افراد استفاده کننده از بیمه‎ها اضافه می‎شود. زیرا امروزه اغلب افراد با استفاده از گوشی‎های خود در فضای مجازی حضور دارند و کمتر کسی وجود دارد که نتواند از این شرایط استفاده نماید. پس باید به سوی اکثریت گرایش پیدا نمود و از ایده‎آل‎ها استفاده کرد. بیمه‎ها دیگر نمی‎توانند به طرق گذشته به کار خود ادامه دهند و به صورت اجباری محبور هستند تا از این آنلاین بودن و برخط بودن بهره ببرند تا نیازهای مشتریان خود را رفع نمایند.

بیمه ایران و خدمات آنلاین

بیمه ایران وضعیت سایر بیمه‎ها را بررسی نمود و در این بررسی‎ها مشاهده نمود که اغلب بیمه‎های امروزی از این شرایط در حال استفاده هستند. جدای از بیمه‎ها، بسیاری از استارت آپ‎های جدید هم از این شرایط ایده آل برای افزایش تعداد کاربران و پس از آن افزایش تعداد بیمه شدگان خود استفاده می‎کنند. قطعا بیمه ایران نمی‎تواند با این شرایط مخالفت کند و همان روند قبلی را به کار ببندد.

نماندگی‎های بیمه ایران به نسبت سایر بیمه‎ها بیشتر هستند. از این رو نمی‎توان شرایط این نمایندگی‎ها را در نظر نگرفت و از پروسه آنلاین شدن به تنهایی استفاده نمود. در واقع بیمه ایران در این رابطه توضیح می‎دهد که تمامی نمایندگی‎ها همان فعالیت قبلی خود را ادامه می‎دهند و در کنار آن از این شرایط هم استفاده خواهد شد.

بیمه ایران و آنلاین شدن خدمات

هرچند مدیرعامل بیمه ایران با انتقال دادن تمامی کارها به روش آنلاین مخالفت نشان داده، زیرا از نظر وی چنین کاری عملا نمایندگی‎ها را از کار فلج می‎کند و مراجعه کننده‎ای برای آنها باقی نخواهد ماند. پس بهتر است تا درصدی از کارهای موجود را با این روش و علاوه بر آن درصد دیگری را با روش قبلی انجام داد.

منبع:

تی نیوز