بیمه ایران باز هم حامی یکی از بزرگترین طرح‎های ملی شد. این بار بیمه ایران بیمه کردن هواپیماهای جدید شرکت هما را بر عهده خواهد گرفت.

هواپیمایی هما و بمب خبری

معمولا هر نوع وسیله نقلیه‎ای اعم از هوایی یا زمینی به دلیل وجود خطرات بسیار زیاد و خسارت‎های متعدد نیازمند استفاده از بیمه‎‌ها می‌باشد. بیمه‌های موجود در ایران برای تقبل چنین مسئولیت خطیری در تعداد زیاد موجود نیستند و به همین دلیل توجه به این موضوع می‌تواند مهم تلقی شود. این روزها شرکت هما که یکی از شرکت‎های هواپیمایی بسیار قدیمی و مهم در ایران می‎باشد خبر از خرید چند هواپیمای جدید دارد.

بیمه ایران و بیمه هواپیمایی هما

بیمه ایران هم در زمینه بیمه کردن هواپیما، کشتی و همچنین بارهای جابجا شده در این زمینه سابقه دیرینه‎ای دارد و به دلیل خوش خدمتی خود همواره مورد تأیید مشتریان قرار دارد. به همین دلیل شرکت هما شرکت بیمه ایران را به عنوان شرکت مورد نظر خود انتخاب کرد. در ادامه با جزئیات مربوط به این واگذاری بیشتر آشنا خواهیم شد.

بیمه ایران و بیمه هواپیمایی هما

جزئیات واگذاری هواپیما به شرکت هما

تاکنون تمامی هواپیماهای موجود در شرکت هما توسط بیمه ایران مورد حمایت قرار گرفته‌اند. در صورت بروز هر نوع مشکل و خسارت در زمینه هواپیماهایی که در حین پرواز قرار داشته‎اند یا بر روی زمین بوده‌اند، شرکت هما به سرعت رسیدگی و پرداخت لازم را انجام داده است. شرکت هما معمولا در هر بار بیمه کردن هواپیما چند گزینه را مد نظر خود قرار می‎دهد.

در ابتدا بیمه کردن سرنشینان در اولویت این شرکت هواپیمایی قرار دارد. پس از آن بیمه کردن شخص ثالث و همچنین بیمه بدنه که در انتهایی‎ترین بیمه نامه مد نظر قرار خواهد گرفت. معمولا در خصوص هر وسیله نقلیه توجه به این سه نوع بیمه بسیار مهم است و همواره مورد تأکید قرار دارد. در نتیجه پس از بروز هر نوع حادثه‎ای هیچ خسارتی بدون پرداخت باقی نخواهد ماند.

کشورهای زیادی وجود دارند که هواپیما نیازمند فرود در آن کشورها می‎باشند. معمولا این کشورها با قوانین خاصی همراه هستند. شرکت‎های هواپیمایی باید شرایط موجود در هر شرکت را بررسی نمایند تا بتوانند بر اساس آن شرایط مسافران خود را در کشورها به زمین برسانند.

خوشبختانه شرکت هواپیمایی هما نیز با این شرایط هیچ مشکلی ندارد و اجازه فرود در هر کشوری به این شرکت داده شده است. زیرا بیمه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده در سطح بالایی طراحی شده است.

بیمه ایران و بیمه هواپیمایی هما

وضعیت هواپیماهای وارداتی

شرکت هواپیمایی هما وظیفه خطیر وارد کردن هواپیمای 10 و 11 را به ایران برعهده گرفته است. این هواپیماها پس از تحریم‎ها به ایران راه پیدا کرده‎اند تا بتوانند تغییری نو در حمل و نقل ایران از نظر هوایی نیز ایجاد نمایند. هواپیماهای جدید به نسبت هواپیماهای قبلی از نظر ایمنی و مصرف در حد بالایی هستند و خلبان‎های نمونه در هر هوایی می‎توانند با آنها پرواز نمایند.

نظر شما درباره بیمه ایران و بیمه هواپیمایی هما چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز