امروزه اکثر خانه‎های مسکونی به صورت آپارتمانی طراحی می‌شوند و از مزیت بسیار مهمی با نام آسانسور و بیمه آسانسور برخوردار هستند.

بیمه آسانسور برای این است که امنیت فرد در داخل آسانسور تأمین شود. سبک زندگی که امروز وجود دارد و بی تحرکی و ساخت آپارتمان‌هایی با چندین طبقه شرایطی را ایجاد نموده که افراد بتوانند از آسانسور به صورت دائمی استفاده کنند. در غیر این صورت پاهای آنها بر اثر رفت و آمدهای مداوم به صورت روزانه با اختلال‌هایی همراه خواهد شد. در صورتی که فرد مدیر ساختمان از جزئیات این نوع بیمه اطلاعات دقیقی داشته باشد می‌تواند به خوبی از آن بهره‌مند شود.

بیمه آسانسور چیست و چه مزایایی دارد؟

اهمیت آسانسورها در مکان‎های عمومی

امروزه نه تنها در ساختمان‌ها، بلکه در مکان‌های مختلف عمومی هم می‌توانیم آسانسورها را ببینیم. به عنوان مثال در پل‌های عابر پیاده این آسانسورها برای سهولت در رفت و آمد افراد وجود دارند. یا در جاهای شلوغ دیگر همانند مترو نیز از این بالابر یا پایین بر استفاده می‌شود. علاوه بر آن از شلوغ بودن و توقف در این محل‌ها هم جلوگیری خواهد شد.

امروزه زندگی در طبقات بالاتر بیشتر از قبل شده و به عنوان یک اولویت بودن آسانسور را در نظر دارند، یعنی اگر آسانسور وجود نداشته باشد امکان رهن یا اجاره آن خانه به احتمال بسیار زیاد کمتر خواهد شد.

لزوم داشتن بیمه آسانسور

هر آسانسوری که در جایی قرار دارد باید توسط تیم فنی مورد بازدید سالانه قرار گیرد تا در نتیجه تمامی عیوب ممکن مربوط به آن برطرف شود و از اتفاق افتادن حوادث هم به نوعی پیشگیری به عمل آید. اما نکته مهمتری که وجود دارد بیمه آسانسور خواهد بود که حتی با وجود تعمیرات به موقع گاها این اتفاق رخ می‌دهد که حوادثی به صورت ناگهانی اتفاق افتاده و سبب صدمه زدن می‌شود که بیمه آسانسور در این شرایط پاسخگو و حتی تأمین کننده خسارت وارده خواهد شد.

بیمه آسانسور چیست و چه مزایایی دارد؟

این حوادث با توجه به بالا رفتن هزینه‌هایی که مربوط به تعمیرات آسانسورها می‌باشد تا حدود زیادی افزایس پیدا کرده و در نتیجه می‌توان گفت که برخی از آپارتمان‌ها این مهم را پشت گوش می‌اندازند و مدیریت برای این مسئله برنامه ریزی ندارد. بررسی‌ها حاکی از آن است که این حوادث در هر سال نسبت به سال بعد بدتر می‌شود تا حدودی که امروزه تخمین‌ها بر افزایش حدود صد در صدی است.

پیشگیری قبل از درمان!

اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که در ابتدا تأمین کردن سلامت آسانسور باید در اولویت شما قرار گیرد و سپس بیمه آسانسور . در واقع همانند یک خودرو می‌توانیم به آن نگاه کنیم. در صورتی که بیمه آسانسور وجود داشته باشد اما از قبل مشکلاتی در این وسیله وجود داشته که مورد تعمیر هم نبوده، توسط بیمه نیز مورد تأیید نخواهد بود. بنابراین بیمه از جایی خسارت را پرداخت خواهد کرد که در ابتدا شما تعمیرات لازم را انجام دهید و سپس اتفاقی غیر منتظره رخ دهد.

افرادی که در ساختمان آسانسور دار ساکن هستند می‌توانند به خوبی آسانسورهای خود را بیمه کنند. این هیچ ارتباطی به نوع آسانسور ندارد.  در یکی از بیمه‌های بسیار معروف با نام بیمه معلم در سندیکا آن کمترین میزان هزینه برای این نوع بیمه وجود دارد که تنها هفت هزار تومان به ازای هر یک فرد خواهد بود. این نوع بیمه تنها برای افرادی که ساکن خانه‌ها هستند و همچنین افرادی که در آن زمان از آسانسور ساختمان استفاده می‌کنند و افرادی که برای سرویس سالیانه حضور دارند در نظر گرفته می‌شود. در صورت بروز هر نوع حادثه‌ای مدیر می‌تواند مراتب را اعلام کند.

نظر شما درباره بیمه آسانسور چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز