بیماری های خاص در زمره بیماری‌هایی قرار دارند که معمولا معالجه آنها به نسبت دیگر بیماری‎ها با اندکی سختی مواجه است. این بیماری‎ها همواره می‎توانند با هزینه‎های بسیاری همراه باشند.

بیماری های خاص بیماری‎هایی هستند که معمولا هزینه مربوط به داروها و درمان آنها بسیار زیاد می‎باشد. در چنین شرایطی نیاز است تا با بیشتر توسط بیمه‎ها مورد رسیدگی قرار گیرند و توجه بیشتری به آنها شود. یکی از بیمه‎هایی که در حال حاضر پا به عرصه این نوع از بیماری‎ها نهاده، بیمه سلامت می‎باشد.

این بیمه با وجود مشکلا مالی و طلب‎های بسیار زیاد در حال حاضر باز هم به امر درمان این بیماران توجه ویژه‎ای دارد و این خود یکی از مهمترین گام‎های مثبت بیمه در ایران به شمار می‎رود.

بیماری های خاص و توجه بیمه سلامت

همکاری بیمه سلامت در بیماری‌های خاص

بیمه سلامت در حال حاضر از حدود شصت و چهار هزار بیماری که تحت پوشش خود قرار داده حمایت‎های لازم را نیز به عمل می‎آورد. در حال حاضر علاوه بر این تعداد از بیماران خاص، مردم عادی زیادی که تاکنون در پوشش بیمه‎ای قرار نداشته‎اند نیز تحت پوشش قرار گرفته و از این مزایا در حال استفاده می‌باشند.

برخی از مراکز به دلیل عدم پرداخت صورت حساب‎ها توسط این بیمه قطع همکاری اعلام نموده‎اند اما تاکنون مراکز دولتی با وجود مشکلات مالی بسیار باز هم به کار خود ادامه می‌دهند.

بیماری های خاص و توجه بیمه سلامت

در طرح تحول سلامت همواره یاری کردن افراد طبقه ضعیف جامعه مورد بررسی قرار گرفته و در بسیاری از موارد با کمک دولت مشکلات درمانی مربوط به آنها حل شده است. بیمه سلامت همچون سایر بیمه‎ها هیچ پشتوانه مالی به همراه ندارد، اما در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که می‌تواند از پس مشکلات برآمده و نیازهای موجود را از بین ببرد. نیازهایی که در آن چشم امید بسیاری از خانواده‌ها به دولت و بیمه سلامت می‎باشد.

بیمه سلامت در حال حاضر در حدود چهل میلیون ایرانی را زیر چتر حمایتی خود قرار داده است. اما از این میان می‎توان به حدود یازده میلیون نفر آنها اشاره کرد که هیچ بیمه‌ای به آنها خدمت رسانی انجام نمی‎داد. همچنین تاکنون با وجود وضعیت مالی نامناسب خود توانایی پرداخت خدمات را به صورت آزاد نداشته و از بسیاری درمان‎ها محروم می‎ماندند.

عده‎ای از آنها به دلیل عدم ادامه درمان جان عزیزان خود را از دست داده‎اند. بنابراین حضور بیمه سلامت یک یاری دهنده بسیار خوب در از بین بردن مشکلات مالی و درمانی خانواده‎ها به حساب می آید. از جمله مهمترین این افراد مبتلا به بیماری های خاص می‎باشند.

بیماری های خاص و توجه بیمه سلامت

حمایت دولت از بیماران خاص

بیماری های خاص که همواره تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته بیماری‌های نظیر افراد دیالیزی، افراد مبتلا به موفیلی، بیماران پیوند کلیه‌ای، افراد مبتلا به تالاسمی و همچنین افراد مبتلا به بیماری ام اس هستند. دولت همواره نقش بسیار مهمی در حمایت از این قبیل بیمه‎ها دارد و باید این حمایت خود را نسبت به قبل افزایش دهد تا پوشش بیمه‎ای نیز در بهترین شرایط ممکن به مردم عزیز ایران خدمت برساند.

نظر شما درباره بیماری های خاص و توجه بیمه سلامت چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

بهداشت نیوز