بیماری سرطان یکی از سرسخت‎ترین و پرهزینه‎ترین بیماری‎ها است. باید نسبت به درمان آن توجه بیشتری شده و تدابیر لازم نیز برای آن اندیشیده شود.

سرطان، توسط رشد زیاد سلول‌های سرطانی در مدت زمان کمی به سرعت بدن فرد را درگیر می‎کند. اگر از نوع بدخیم باشد علی‌رغم درمان‎های مختلف می‌تواند فرد را به سوی مرگ بکشاند. بنابراین باید سیستمی در کشور راه اندازی شود تا بتوان هرچه سریع‌تر تشخیص و درمان این بیماری را انجام داد. هرچه تشخیص سریع‌تر باشد توانایی درمان به موقع و نجات فرد از مرگ هم افزایش پیدا می‌کند.

بیماری سرطان و تقبل نکردن هزینه ها از سوی بیمه ها

سرطان و درمان

شیمی درمانی یکی از درمان‌های رایج برای از بین بردن سرطان و علائم مربوط به آن می‌باشد. اما علی رغم راه اندازی مراکزی برای این منظور، هنوز دستگاه‌های مربوط به این درمان تکمیل نشده است. زمانی که طرحی چند ساله پایه‎ریزی می‌شود باید از همان ابتدا زیرساخت‎های لازم را نیز در نظر داشت. باید تنها در مراحل انتهایی کارهای ساده را انجام داد، اما هنوز مهمترین مرحله یعنی وجود دستگاه‌ها در دستور کار قرار نگرفته است.

علاوه بر مشکل کم بودن مراکز ارائه دهنده خدمت درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان، بیمه‌ها هم از این برنامه و بیماری حمایت نمی‌کنند. زیرا از نظر آنها هنوز بدهی‌های معوقه در خصوص سایر بیماری‌های خاص پرداخت نشده است. در این صورت چگونه می‌توان یک بیماری دیگر همانند سرطان را به آن افزود و با کدام هزینه می‌توان آن را اجرایی کرد. دولت و شرکت‎های بیمه‌ای باید بتوانند حمایت‌های لازم را انجام دهند تا در نهایت بتوان به هدف اصلی خود نیز رسید. نسخه‌هایی که برای بیماران مبتلا به سرطان وجود دارد نسخه‌هایی بسیار گران قیمتی است. توانایی پرداخت چنین نسخه‎هایی برای بیماران بسیار دشوار می‌باشد.

بیماری سرطان و تقبل نکردن هزینه ها از سوی بیمه ها

 سرطان و معضلات

متأسفانه در زمینه درمان بیماران مبتلا به سرطان یکی از معضلات دیگر گران قیمت بودن داروهای وارداتی می‌باشد. معمولا درصد زیادی از درمان‌های رایج برای این بیماران توسط داروهای خارجی امکان پذیر می‎باشد. معمولا با توجه به افزایش قیمت کنونی در خصوص دلار این مشکل همچنان پابرجا خواهد بود. به دلیل ضررهای بسیار هیچ شرکتی دوست ندارد تا در چنین شرایطی قرار گیرد.

بیماری سرطان و تقبل نکردن هزینه ها از سوی بیمه ها

پیشگیری از سرطان

تنها راه حل برای کاهش دادن تعداد افراد موجود این است که به طریقی بتوان تعداد افراد بیمار را نیز کاهش داد. این کاهش تنها از راه تشخیص‌های زودهنگام و انجام آزمایش‌های تشخیصی خواهد بود. در حال حاضر طرح‌هایی در وزارت بهداشت برای پیشگیری از سرطان در حال انجام می‌باشد که بیشتر آنها بر روی تشخیص زودهنگام بر اساس علائم موجود نیز تأکید دارد.

نظر شما درباره بیماری سرطان و تقبل نکردن هزینه ها از سوی بیمه ها چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز