همانطور که می‎دانیم بیماری تالاسمی در زمره بیماری‎هایی قرار دارد که عموما می‎تواند شرایط بدی را بخصوص در صورت نبود دارو ایجاد کند.

داروهای تالاسمی و موجودی داروخانه‎ها

یکی از داروهایی که عموما می‎تواند در داروخانه‎ها مورد تأکید قرار گیرد و در واقع تعداد مراجعه کنندگان بیشتری برای دریافت آن مراجعه نمایند داروی آهن زدای مربوط به بیماری تالاسمی خواهد بود. این دارو هم اکنون در کشور در اغلب داروخانه‎ها کمیاب شده و افراد برای تهیه آن هم در انتظار هستند و هم با عوارض مربوط به آن روبه رو شده‌اند. در حال حاضر در اکثر داروخانه‌ها داروی آهن زدایی که از نوع جدید باشد و سبب بهبودی بیماری تالاسمی شود، موجود نیست.

بیماران تالاسمی در انتظار دارو هستند!

تغییر قیمت و کیفیت توامان در داروها

بررسی‌های فعلی حاکی از آن بوده که تغییرات در وضعیت بیمه‌ای مربوط به این داروها سبب شده تا در حال حاضر در تهیه آن با مشکلاتی مواجه شویم. مبنای بیمه‎ای می‎تواند بر روی قیمت اصلی و همچنین بر روی کیفیت داروی تولید شده تأثیر منفی خود را بگذارد. به عنوان مثال تولید داروها از نظر کیفیتی کمی افت پیدا خواهند کرد. اما شاید قیمت آن تغییر پیدا نکند و این خود می‎تواند ضرر اصلی را به یک بیمار تالاسمی بزند.

همکاری‌ برای افزایش کیفیت داروی تالاسمی

همکاری‌های خوبی بین انجمن تالاسمی و اعضای فعال در آن و همچنین وزارت بهداشت صورت پذیرفت تا بتوانند در کنار هم و با هزینه بیشتر این داروی تولید شده برای آهن زدا در بیماران تالاسمی را به سمتی سوق دهند که در حقیقت بتوانند به خوبی داروی تزریقی را کنار گذاشته و در نهایت به خوراکی تبدیل شود. در این صورت هم درد و ناراحتی پس از تزیرق و همچنین عوارض پس از آن به حداقل کاهش پیدا خواهد کرد. در این صورت دارویی که تولید می‌شود می‌تواند با توجه به خوراکی بودن هزینه کمتری را بر روی دوش افراد به جای بگذارد.

بیماران تالاسمی در انتظار دارو هستند!

لزوم اجرای پوشش بیمه‌ای در داروی تالاسمی

تغییرات بیمه‎ای که متأسفانه رخ داده شرایط خوبی را به وجود نیاورده و هم اکنون با تغییر دادن دارو اما تحمیل هزینه بیشتر بر بیمار همراه می‎شود. این دارویی که اخیرا تولید کرده‎اند در حال حاضر پخش نشده و به همین دلیل در داروخانه‎ها اثری از آن را مشاهده نمی‎کنیم. بیمار تالاسمی باید بتواند هزینه مربوط به صد قرص خود را در طول یک ماه تأمین کند که واقعا برای برخی از خانواده‎ها بسیار سخت خواهد بود، به همین دلیل باید پوشش بیمه‎ای مناسبی این وضعیت را در بر بگیرد.

نظر شما درباره بیماران تالاسمی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز