یکی از مشکلات بیمه‌ای که امروزه بسیار مورد بحث قرار دارد در خصوص مستمری از کار افتادگی در بیماران مبتلا به ام اس می‎باشد.

بیماران ام اس و مشکلات مستمری از کارافتادگی در آنها

باید و نبایدهای مستمری برای بیماران ام اس

همانطور که اطلاع دارید بیماری ام اس معمولا فرد را از نظر انجام اعمال حرکتی دچار مشکل می‎سازد. و در اغلب موارد علائمی که این بیماری با خود به همراه دارد معمولا در دوره جوانی بوده و زندگی یک فرد را به شدت تحت تأثیر خود قرار می‎دهد. افرادی را در نظر بگیرید که در سن جوانی توانایی کار کردن را نداشته باشند و در این شرایط سخت یاری برای گذران زندگی ندارند! این افراد همان مبتلایان به بیماری ام اس هستند که پس از سخت شدن شرایط بیماری دیگر نمی‎توانند کار کنند و متأسفانه بیمه تأمین اجتماعی نیز هیچ نوع مستمری را برای آنها رد نخواهد کرد.

بیماران ام اس و مشکلات مستمری از کارافتادگی در آنها

رئیس انجمن بیماری‎های ام اس همواره به این موضوع اشاره دارد که این بیماری می‎تواند یک فرد را با ناامیدی بسیاری همراه سازد. این شرایط نامطلوب روز به روز توانایی زندگی را برای او سخت تر می‎کند. متأسفانه طبق صحبت‎هایی که با بیمه تأمین اجتماعی صورت پذیرفته آنها نیز هیچ مسئولیتی را برای پرداخت مستمری به افرادی که قبل از کار خود بیمار بوده‎اند و پس از آن نیز به شدت با بیماری خود دست و پنجه نرم می‎کنند در نظر ندارد.

معضلات شغلی ام اس

بیماری ام اس به دلیل محدود کردن فعالیت این افراد در سن بسیار کم متأسفانه توانایی خودکفایی و فعالیت‎های روزانه را از آنها می‎گیرد. افرادی هم که به عنوان کارفرما در حال خدمت رسانی هستند معمولا برای پیشبرد اهداف خود نیاز دارند تا از نیروهای پر انرژی و فعال نیز کمک بگیرند. در حال حاضر فردی که سلامتی کاملی دارد شغل مناسبی را در اختیار ندارد و این افراد با مشکلات موجود شرایط سخت‎تری را تجربه می‎کنند. فرد بیکار امیدی برای پیدا کردن کار خود دارد اما این افراد متأسفانه هیچ امیدی ندارند.

بیماران ام اس و مشکلات مستمری از کارافتادگی در آنها

متأسفانه به دلیل بیماری ام اس کارهای تنش زا و استرس آور برای فرد قدغن است. این افراد گاهی با پنهان کردن بیماری خود دوست دارند تا بر سر کار خود باقی بمانند. تنها زمانی که علائمی از این بیماری ظهور پیدا می‎کند، نمی‎توانند به کار خود ادامه دهند و در آن شرایط ممکن است تا ضربه بدتری به روحیه و زندگی آنها وارد شود.

راهکارهایی برای شغل مبتلایان به ام اس

یکی از کارهایی که تأمین اجتماعی می‎تواند برای بهتر کردن شرایط بیماران ام اس انجام دهد در نظر گرفتن یک حق ماهیانه می‎باشد. علاوه بر آن می‎تواند تعدادی از کارفرمایان خیر را جمع کرده و در ازای به کارگیری افراد مبتلا به این بیماری شرایط مناسب تخفیفی را برای کاهش هزینه‎های بیمه در نظر داشته باشد. تعداد این افرادی که بیماری در آنها شدت می‎یابد معمولا بسیار کم است. این بیماران برای کنترل بیماری‎های خود نیاز دارند تا کمک خرجی را داشته باشند که دولت و بیمه‎ها موظف هستند تا این خرج ها را بپردازند.

نظر شما درباره بیماران ام اس و مشکلات مستمری از کارافتادگی در آنها چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز