صنعت بیمه یکی از قدیمی‎ترین صنایعی است که البته اعضای مشغول در آن صنعتی بودنش را باور ندارند، اما نیاز است تا اطلاعات درونی‎اش به روزرسانی گردد.

اطلاعات بیمه‎ای در هر زمانی امکان تغییر در آن وجود دارد، زیرا تعداد افراد و همچنین وضعیتی که دارند در هر سالی قابل تغییر خواهد بود به همین دلیل باید نسبت به این موضوع توجه ویژه‎ای داشته باشیم و این اطلاعات را نیز در مراحل مختلفی بررسی و آنها را تغییر دهیم. اگر این تغییرات انجام شود به احتمال بسیار زیاد هیچ نوع آمار دقیقی از آن در دسترس نخواهد بود. پس نیاز است تا ما این داده‎های موجود را با اطلاعات دقیقی در دسترس داشته باشیم تا هر زمان که نیاز به استفاده از آن داریم بتوانیم کمک لازم را انجام دهیم.

به روزرسانی در صنعت بیمه

یکی از وظایفی که بیمه مرکزی نیز به آن توجه ویژه‎ای دارد در ارتباط با بررسی نمودن شرکت‎های بیمه از لحاظ آسیب‎ها خواهد بود، در صورتی که هر آسیبی به هر شرکتی وارد شود این احتمال وجود دارد که این آسیب‎ها در رابطه با خدمات ارائه شده و پرداختی‎ها هم مشکلاتی رخ دهد. این مأموریت به این دلیل به بیمه مرکزی واگذار شده تا بتوانند هرآنچه که به پایه‎های این سیستم نیز آسیب می‎رساند از آن پیشگیری به عمل آید. اما با این وجود بیمه مرکزی نمی‎خواهد تا نرخ هایی‎را تعیین نماید.

نرخ گذاری‎هایی که به صورت کاملا غیرواقعی باشند می‎توانند آسیب زننده باشند. نرخ گذاری باید بر اساس واقعیت‎ها صورت پذیرد. در صورتی که این نرخ گذاری‎ها به صورت واقعی نباشند تنها منجر به هدررفت سرمایه‎ها در این سیستم خواهند شد. سرمایه‎هایی که بسیار با زحمت به دست می‎آید. ما نمی‎توانیم از این وضعیت با نگاه کردن پیشگیری کنیم، باید برنامه‎ریزی‎هایی داشته باشیم تا بتوانیم برنامه‎های لازم را برای آن به مرحله‎ی اجرایی برسانیم.

باید آیین نامه‎ای نیز مورد بررسی و به صورت یک آیین نامه اجرایی و قانونی تعیین شود، بیمه‎گران با استفاده از آن می‎توانند فعالیت‎های خود را بهتر انجام دهند. سندیکای بیمه گران یکی از بهترین موارد خواهد بود که می‎تواند صنعت بیمه را مورد تقویت قرار دهد و آن را از هدررفت خارج کند. بیمه مرکزی مایل است تا چنین طرحی نیز اجرایی شود و این سندیکا وجود داشته باشد تا چارچوب‎ها مشخص شوند.

به روزرسانی در صنعت بیمه

تمامی شرکت‎های بیمه ای که در حال فعالیت هستند بدهی‎های زیادی را در سیستم خود دارند که متأسفانه در حال حاضر نمی‎توان این بدهی‎ها را تغییر داد. توجیه اقتصادی برای آنها وجود ندارد. هر شرکت بیمه‎ای که نرخی را تعیین می‎کند باید حساسیت بیشتری را نشان دهد. باید بتوانیم برنامه‎ریزی‎های خود را در حدی انجام دهیم که نرخ نفوذ نیز بالاتر برود.

نظر شما درباره به روزرسانی در صنعت بیمه چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز