بیمیتو یکی از جدیدترین روش‎هایی است که می‎توانید از طریق آن اقدام به انجام فعالیت‎های مربوط به بیمه خود داشته باشید. اما همچنان این نوع از فعالیت‎ها با اما و اگرهایی روبه رو می‎باشد.

خدمات آنلاین و مشکلات مربوطه

استفاده از خدمات الکترونیکی امروزه یکی از پرمصرف‎ترین راه ها برای استفاده از خدمات است. اما معمولا برخی از این راه‎ها هم با مشکلاتی همراه می‎باشد. یکی از بزرگترین مشکلات مربوط به پولشویی می‎باشد. پولشویی عملی است که حقیقتا می‎تواند برای یک جامعه بسیار مضر باشد. اما تنها نهادهای بزرگ می‎توانند از این شرایط پیشگیری نمایند.

بررسی مشکلات مربوط به بیمیتو

به عنوان مثال بیمیتو یکی از راه‎هایی است که شما می‌توانید با استفاده از آن کارهای مربوط به بیمه خود را انجام دهید. اما در خصوص بیمه نامه‎هایی که از این طریق صادر می‎شود هم بیمه مرکزی و هم بانک مرکزی هشدارهایی می‎دهد.

این هشدار ها تنها در رابطه با بیمیتو نیست. بلکه به صورت کلی تعیین می‎شوند و تمامی افراد موظف هستند تا در هر جایی که خدماتی ارائه داده می‎شود این هشدارها را جدی بگیرند.

خرید از طریق بیمیتو

در بیمیتو می‎توانید اقدام به استفاده از بیمه نامه‎های صادر شده توسط این سایت کنید. در حالی که اساس این کار مشکل دارد. زیرا از نظر بیمه مرکزی نباید سایت‎ها و حتی اپلیکیشن‎ها و . . . که وابستگی به هیچ نمایندگی بیمه‎ای ندارند برای خرید و فروش بیمه نامه‎ها اقدام کنند.

اما در رابطه با بیمیتو این بی‎قانونی در حال انجام بوده و جالب این است که با وجود آگاهی از این روش هیچ اقدامی هم صورت نمی‎پذیرد. افراد می‎توانند در زمان بسیار کمی اقدام به تمدید یا خرید بیمه نامه خود نمایند.

از نظر بیمه مرکزی و بانک مرکزی تمامی اقداماتی که در سایت‎های مربوط به صدور بیمه نامه‎ها در حال انجام است باید تنها در حد بازاریابی باشد. اما همانطور که همه ما از آن باخبر هستیم این کار به مرحله پرداخت و دریافت وجه نیز خواهد رسید و این خود یکی از بزرگترین و بهترین شرایط برای استفاده می‎باشد.

در سایت مورد نظر زمانی که شما حتی خریدی هم انجام می‎دهید و فاکتور رسمی برای شما صادر نمی‎شود و تنها در حد یک عکس است که با رفتن به مرحله بعد دیگر خبری از آن نیست.

بررسی مشکلات مربوط به بیمیتو

این موضوع و نداشتن سندی معتبر خود می‎تواند دلیلی برای پولشویی و سوء استفاده مالی باشد. همچنین علاوه بر مورد ذکر شده با بررسی‎های انجام شده بیمیتو که از هیچ نمایندگی بیمه‎ای نیز سرچشمه نمی‎گیرد، حسابی شخصی دارد که تمامی پول‎ها به آن حساب واریز خواهد شد.

در هنگام ورود به این سایت شما نمادهای اعتباری در سه بخش مختلف را می‎یابید که حضور آنها نشان دهنده نظارت است. اما این نظارت تا جایی که باید از پولشویی و . . . پیشگیری نمی‌کند.

بررسی مشکلات مربوط به بیمیتو

هر فردی با هر رده سنی حتی شش ماهه می‎تواند در بیمیتو یک بیمه نامه برای خود داشته باشد. مهم‎ترین اصل در برقراری یک قرارداد و انصراف از آن، نحوه بازگشت پول مورد نظر می‎باشد. در حالی که تاریخ دقیقی برای بازگشت پول شما تعیین نخواهد شد. همه این عوامل در کنار یکدیگر می‎تواند شما را به سوی دقت و مطالعه بیشتر در خصوص این نوع از خدمات و کسب و کارهای الکترونیکی سوق دهد.

با توجه  به توضیحات ارائه شده در این مطلب، هیچ قصدی مبنی بر تخریب کسب و کار مربوطه را نداشته ایم، این نکات بسیار مهم می‎باشد که باید در این کسب و کار به رفع آنها پرداخته شود.

نظر شما درباره بررسی مشکلات مربوط به بیمیتو چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز