بیمه یکی از ارکان مهمی است که باید در هر جامعهای وجود داشته باشد. فرقی ندارد که فرد مورد نظر چه کسی و از چه قشری باشد. امروزه کمتر کسی پیدا میشود که بیمه نباشد و تمام هزینهها را تمام و کمال پرداخت کند. زیرا اینگونه هزینهها با بیمه شدن رفع میشوند نیازی به هدر دادن سرمایه نیست. شرکت بیمه خوب در کشور ما زیاد است اما برای تعیین آنها باید از یک سری موانع عبور کرد تا پس از گذشتن از صافی بهترین آنها مشخص گردد.
شاید از نظر اغلب مردم بیمه شدن چیز خوبی باشد، اما برخی از مردمی که باید بیمه را قبول کنند این کار را نمیکنند. زیرا از نظر آنها پرداختها به موقع صورت نمیگیرد و تنها ضرر است. یکی از این موارد پزشکان متخصص و فوق تخصص هستند. در بین برخی از آنها بیمه جایگاه خاصی ندارد، هرچند بیمار برای آنها کمتر است اما آنها پول خود را در همان لحظه دریافت میکنند و برای بعد برنامهای ندارند. متأسفانه پولهایی که باید به آنها از سوی شرکتهای بیمه داده شود کمی دیرتر پرداخت میشود و شاید به نوعی هم حق داشته باشند.
توانگری مالی بیمهها
اگر شما شرکت بیمه را میخواهید که در اینگونه موارد در ردههای بالایی قرار داشته باشد، نیاز دارید تا از نظر برخی از زوایا آنها را کنترل کنید. اول از همه آماری است که از طریق سایتهای بیمه و سایت بیمه مرکزی در خصوص توانگری مالی شرکت بیمه مورد نظر شما اعلام میشود. توانگری مالی یک زمینهای است که در آن دائما تغییر وجود دارد و رتبهها و شرکتهای بیمه در حال تغییر هستند. زیرا توانایی مالی آنها برای عمل به تعهدات داده شده به مردم، همیشه به یک میزان نیست و بالا و پایین دارد.
در برخی از سالها شرکت بیمه مورد نظر سود خوبی دارد، در تیجه توانگری مالی بالایی را تجربه خواهد نمود. اما در برخی از مواقع هم ضررهای بسیار زیادی دارد و در نتیجه در اینگونه موارد هم توانگری مالی مطلوبی ندارد. مثلا یکی از شرکتهایی که در این روزها خبر از آن بسیار است بیمه ایران میباشد. این بیمه تا چند دهه اخیر یکی از ثابتترین شرکت بیمهها در ردههای بالای توانگری مالی بوده اما این روزها به دلیل خسارات بیش از اندازهای که پرداخت کرده و در برخی از موارد ربطی هم به آن نداشته دچار کاهش شده است. اگر شرکت بیمه خوبی را مد نظر دارید باید حتما توانگری مالی او در رتبهای بالای صد باشد.
بررسی سابقه شرکت بیمه
مورد بعدی مردم هستند؛ مردم همان بیمه شدگانی هستند که زیر نظر یک شرکت بیمه قرار دارند. اگر این شرکت بیمه بتواند رضایت مردم را جلب کند، مسلما در بین مردم خاطره خوبی را از خود به جای میگذارد. اما اگر نتواند در جلب نظر و رضایت مردم کوشا باشد، قطعا در کار کردن باز میماند و آمار شکایاتی که از آن در بیمه مرکزی به ثبت میرسد افزایش خواهد یافت.
مورد بعدی این است که از بیمه شدههای یک شرکت بیمهای در خصوص عمل کردن به تعهدات و وعدههایی که داده و پرداخت خسارتهایی که انجام داده پرس و جو کنید. اگر همه این موارد در تحقیقات شما مطلوب و روبه بالا بود، سریعا راه خود را انتخاب نمایید.