بیمه سینا یک شرکت بیمه خصوصی است که توسط سهامداران مختلفی اداره می‌شود و از سال 82 پا به عرصه بیمه گذاشته است. بیمه سینا چند روی است که بر سر زبان‌ها افتاده و برخی از مسائل در خصوص آن در ابهام بوده است. این شرکت در سال گذشته شرایط بسیار نامطلوبی را تجربه کرده، اما گویا در پایان سال از گرفتاری‌ها و ضررها بسیاری که داشته رهایی یافته و به سوددهی رسیده است. اما بیمه سینا هم در این روزها با بحران‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند.

سطح توانگری بیمه سینا

یکی از بحران‎هایی که نه تنها شرکت بیمه سینا، بلکه بسیاری از شرکت‎های دیگر هم به آن گرفتار شده‎اند، سطح توانگری مالی است. سطح توانگری مالی بدین معنا است که یک شرکت بیمه باید بتواند از سرمایه‎های درونی خود اطلاعاتی بدهد. اینکه می‎تواند به تعهدات خود عمل کند یا خیر و اینکه در رتبه چندم قرار دارد، برای سایر رقبا و افرادی که زیر مجموعه آن هستند از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است. اما گویا در این زمینه اوضاع خوبی ندارد.

اگر نگاهی اجمالی به فعالیت‎های سالهای گذشته بیمه سینا داشته باشیم، از همان سالهای اول با پرداخت ضرر روبه رو بوده است. ضررهایی که شرکت بیمه سینا پرداخت نموده، موجب شده تا از نظر سطح توانگری مالی، رشد رو به پایینی را تجربه کند و امکان دارد اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد، این شرکت از سطح خود یک پله پایین‌تر برود. چنین اوضاعی می‌تواند از نظر اعتمادپذیری برای مشتریان هم گران تمام شود و برخی از مشتریان از گردونه حمایت خارج گردند.

بیمه سینا

سرمایه‎گذاران و بیمه سینا

مورد بعدی سرمایه‌گذاران عمده و غیر عمده‌ای هستند که این روزها بیش از همه به بیمه سینا فشار می‎آورند. البته باید چنین گفت که شاید حق با این افراد است، زیرا آنها هم سود سرمایه‎گذاری که انجام داده‎اند را می‎خواهند و شرکت بیمه سینا باید این کار را انجام دهد. یکی از برگترین سرمایه‎گذارانی که به این شرکت تزریق مالی فراوانی می‌کند، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی می‌باشد.

شرکت بیمه سینا برای آنکه بتواند وضعیت را بهتر از گذشته کند، نیاز دارد تا از افرادی مجرب و مشاور در این زمینه کمک بخواهد تا بتواند بحران‌های مالی را مدیریت کند و از نظر توانگری مالی اوضاع را به نفع خود تغییر دهد. اگرچه که با تغییراتی که هنوز فاش نشده، گویا در ماه‌های آخر سال گذشته تجربه سوددهی را داشته است. با بررسی‌ها و مقایسه‌های مختلفی که بین این شرکت و سایر شرکت‌های دیگر در نظر گرفته شده، گویا با این وجود هنوز هم تزریق مالی و دارایی‌های بیمه سینا نسبت به سایر شرکت‎ها بسیار بیشتر بوده و یکی از رمزهای موفقیتی که تاکنون این شرکت را سرپا نگه داشته است، همین شرایط مطلوب می‎باشد. سایت بیمه منتظر خبرهایی در خصوص گزارشات پایانی سال 95 از سوی این شرکت می‎باشد و در صورت اعلام، حتما در سایت قرار خواهد داد.