سیستم درمان کشور سیستمی است که در شرایط بسیار سختی به سر می‎برد و نیاز دارد تا با بهبودی در وضعیت آن شکل تازه‎‏ای به خود گیرد.

سیستم درمان کشور نیازمند استفاده از نیروی انسانی جدید است. اما با توجه به مشکلات موجود در زمینه مالی و عدم تسویه حساب بیمه‎ها بسیاری از دانشگاه‎های علوم پزشکی در سطح کشور با مشکل همراه هستند. این دانشگاه‎ها برای بهسازی سیستم خود در صدد نامه ریزی هستند تا بتوانند با برنامه‎های تدوین شده به اهداف بلند خود دست یابند.

بدهی بیمه ها و مشکل در خدمات بیمارستانی

پرداخت حق درمان

متأسفانه بیمه‎های بسیاری در سطح کشور راه اندازی شده‎اند که برخی از مردم تحت پوشش آنها قرار دارند. بیمه‎ها با بیمارستان‎های دولتی و خصوصی طرف قرارداد هستند. اما همانطور که در جریان هستید بیمه‎ها به خوبی از پس پرداخت هزینه‎ها بر نمی‎آیند و معمولا حق درمان را پس از مدت زمان طولانی پرداخت می‎کنند. در حالی که بیمارستان‎ها در همان زمان و تحت همان شرایط موجود به ارائه بهترین خدمات درمانی می‌‎پردازد.

بدهی بیمه ها و مشکل در خدمات بیمارستانی

پروسه درمان و تامین مالی موازی هم

درمان بیماری با جان و سلامت مردم در ارتباط است و بیمه‎های درمان نیز در این راستا نقش مهمی ایفا خواهند کرد. هر بیمارستان از کادر متنوع، خدمات سرپایی و غیر سرپایی، هزینه‎های تهیه دارو و . . . تشکیل شده است. هریک از اجزای این سیکل نیازمند توجه و رسیدگی هستند.

این رسیدگی از طریق تأمین مالی صورت می‌پذیرد. هزینه این تأمین مالی در حال حاضر از سوی دولت تأمین می‎شود و پس از مدت زمان طولانی توسط بیمه‎ها نیز پرداخت خواهد شد. به همین دلیل مسئولین مربوطه تقاضا دارند تا بیمه‎ها نسبت به تسویه حساب بدهی‎های خود عمل کنند تا دانشگاه‎ها با توان بیشتری به استفاده از خدمات جدید بپردازند.

طرح تحول نظام سلامت یک طرح بسیار بزرگ است که همواره مورد توجه مردم و دولت قرار دارد. تاکنون مردم از اجرا شدن این طرح رضایت کاملی داشته و دوست دارند تا برای سالهای بعدی نیز ادامه دار شود. اما تداوم این طرح به چند عامل بستگی دارد. در ابتدا حمایت دولت، پس از آن حمایت مردم و در نهایت حمایت بیمه‎ها و همچنین تسویه حساب‎های به موقع در تسریع این روند بسیار مؤثر خواهند بود.

آشنایی با طرح‎های بهداشت و درمان

طرح‎های مربوط به بهداشت و درمان در کشور طرح‎های جسورانه و با فعالیت فکری و جسمی نسبتا بالایی است. به همین دلیل حضور حمایت‎ها برای به نتیجه رسیدن در اولویت قرار خواهد گرفت. وجود طرح‎های پژوهشی و تحقیق در زمینه استفاده از روش‎های درمان مختلف و همچنین ارائه یارانه‎های دارویی و کمک به بیماری‎های صعب العلاج و درمان به موقع آنها از مهمترین اهداف طرح تحول نظام سلامت می‎باشد.

بدهی بیمه ها و مشکل در خدمات بیمارستانی

با حضور مستمر بیمه‎ها و حمایت آنها می‎توان به گونه‌ای مؤثر افراد را تشویق به استفاده از یک سبک زندگی صحیح و به دور از مشغله‎های مختلف نمود. زمانی که سبک زندگی افراد با سلامتی آنها همراستا باشد قطعا هزینه‎های درمانی نیز کاهش خواهد یافت و این موضوع هم به نفع دولت و هم به نفع مردم می‌باشد.

منبع:

تی نیوز