بیمه بدنه بیمه‎ای است که معمولا مورد تأیید هر راننده‎ای نیست اما برخی از رانندگان به این موضوع اهمیت ویژه‎ای می‎دهند و بیمه بدنه را پس از بیمه شخص ثالث مهم می‎دانند.

یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در بازار با آن مواجه خواهیم شد در خصوص افزایش قیمت بسیار زیاد بیمه بدنه می‎باشد. علت این رخداد بالا رفتن قیمت مربوط به خودروها است که با توجه به شرایط موجود باید تغییراتی در این روند داده شود. اگر نظارتی بر روی بازار نیز قرار گیرد، این نظارت می‎تواند به صورت معجزه آسایی از ارتباط مستقیم این دو قیمت جلوگیری کند، زیرا فردی که به تازگی نیز خودرویی خریده نمی‎تواند هزینه بیشتری را برای بیمه بدنه آن پرداخت نماید.

بالا رفتن قیمت بیمه بدنه در شرایط فعلی بازار

بیمه‎ها که هر روز تحت فشار قرار دارند و قیمت‎های مختلف نیز بر روی حق بیمه‎های آنها تأثیر گذار می‎باشد، در حال حاضر شرایطی کاملا بدتر را تجربه می‎کنند. تاکنون درصد افراد استفاده کننده از بیمه بدنه نیز بسیار کم بوده، با توجه به بیشتر شدن قیمت این نوع از بیمه شرایط شاید بدتر از حالت کنونی شود. البته بیمه‎ها نیز باید با توجه به جریانات اخیر اقتصادی حرکت کنند. قطعا می‌توان به این موضوع توجه داشت که بیمه شخص ثالث هم با توجه به نرخ‎های فعلی بیشتر خواهد شد.

بالا رفتن قیمت بیمه بدنه در شرایط فعلی بازار

از نظر درصد افراد استفاده کننده از بیمه بدنه می‎توان به این موضوع اشاره کرد که بیشترین افراد استفاده کننده از این بیمه به افرادی اختصاص دارد که در حال حاضر از قیمت بالا استفاده می‎کنند. این افراد برای آنکه هزینه‎های ناشی از تصادفات را کاهش دهند و این هزینه را به شرکت‎های بیمه‎ای تحمیل کنند هزینه‎های فعلی ناشی از افزایش قیمت را پرداخت می‌کنند. به همین دلیل مراجعه این افراد به نسبت گذشته با توجه به تغییر قیمت بیشتر از قبل شده است.

شرکت‎های بیمه‎ای برای آنکه مابه التفاوت را نیز دریافت کنند توسط پیامکی این اطلاع رسانی را نیز انجام داده است و مالکان هم برای پرداخت نیز اقدام نموده‎اند. شاید این هزینه‎ها برای افرادی که خودرویی لوکس را خریداری نموده‎اند هزینه زیادی نداشته باشد اما قطعا برای فردی که خودرویی متوسط را خریداری نموده توانایی پرداخت چنین هزینه اضافی بسیار سخت خواهد بود. به همین دلیل برخی از اعتراض‎ها نیز در این رابطه وجود دارد.

بالا رفتن قیمت بیمه بدنه در شرایط فعلی بازار

هزینه مربوط به بیمه بدنه ارتباط نزدیکی با هزینه‎های قطعات دارد، بنابراین اگر خودرویی وارداتی باشد این هزینه‎ها نیز چند برابر خواهد شد، پس تفاوت قیمت‌ها به دلیل تفاوت قیمت‎های خودروها می‎باشد. خودروهای داخلی چون قطعه خارجی ندارند تغییر قیمت دلار هم در آنها تأثیر زیادی ندارد، بنابراین افزایش نرخ بیمه بدنه برای آنها کمتر می‌باشد.

نظر شما درباره بالا رفتن قیمت بیمه بدنه در شرایط فعلی بازار چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

http://tnews.ir/news/ee09115365028.html