بازنشستگی مزایایی با خود به همراه دارد که از آن تحت عنوان مستمری یاد می‎شود. در حقیقت داشتن مستمری می‎تواند به بهبود شرایط زندگی کمک زیادی کند.

 بازنشستگی، آینده‎ای محکم

برخی افراد می‎توانند در همه روزهای ماه که در حقیقت سی روز تعیین شده، حقوق بیمه‎ای خود را کنار بگذارند. این حقوق در صورتی که به مدت سی روز واریز شود، در نهایت می‎تواند یک حقوق سی روزه یعنی حقوق کامل را با خود به دنبال داشته باشد. اما هرچه میزان حق پرداختی در ماه کاهش یابد بر اساس تعداد روز معمولا با شرایط سخت‌تری همراه خواهد شد و در نهایت می‎تواند با حقوق کمتری از مزایای بازنشستگی بهره‎مند شوند.

بازنشستگی پیش از موعد و حفظ مزایا

اما در این بین افرادی هم هستند که نمی‎توانند از این شرایط نهایت بهره را ببرند و به دلایل مختلف دوست دارند تا در زمانی دیگر بازنشستگی خود را تعیین کنند. این افراد اغلب به دلیل از کار افتادگی و نبود رضایت از شغل به دلیل مزایای کم این کار را انجام می‎دهند تا با ورود به دنیایی دیگر بتوانند از آن دنیا برای خود نهایت استفاده را داشته باشند. اغلب آنها به کارهای آزاد روی می‎آورند. زیرا مزایای موجود در این مشاغل به مراتب بهتر است. اما داشتن حقوق بازنشستگی به منزله وجود سرمایه‎ای هرچند اندک ولی همیشگی برای گذران زندگی خواهد بود که هر دو در کنار یکدیگر می‎توانند به فرد کمک کند.

بازنشستگی پیش از موعد و حفظ مزایا

در حال حاضر لایحه‎ای در خصوص زمان بازنشستگی تعیین گردید که در این لایحه توجه ویژه‎ای به افرادی خواهد شد که توانایی لازم برای کار کردن را ندارند. این افراد معمولا نمی‎توانند از یک زمانی به بعد کار خود را انجام دهند. اغلب آنها در دوره میانسالی هستند و توانایی لازم برای کار کردن را ندارند. در نتیجه بازنشستگی و حضور یک نیروی کار مفیدتر به صرفه‎تر خواهد بود.

بیمه‎ها و بازنشستگی

در خصوص بیمه ها‎، معمولا بیمه‎ای که پوشش چنین افرادی را مدنظر خود قرار می‎دهد به شیوه‎ای عمل خواهد کرد که به نفع کارکنان باشد. بدین ترتیب یک فرصت پنج ساله را برای ارفاق به آنها خواهد داد. در این فرصت پنج ساله تمامی مزایا همانند فردی خواهد بود که به مدت سی سال خدمت می‎کند. اما پس از دادن درخواست برای بازنشسته شدن پیش از زمان اصلی نیاز است تا بررسی‎های لازم برای این افراد صورت پذیرد. برخی از مواقع به دلیل کمبود نیرو ممکن است تا شرط بازنشستگی مورد قبول واقع نشود. اما در این بین دیگر شرطی وجود نخواهد داشت. معمولا چنین درخواستی در ابتدا با توجه به شرایط سازمان مورد پذیرش یا رد خواهد شد.

بازنشستگی پیش از موعد و حفظ مزایا

شرایط و ضوابط بازنشستگی

در مواقعی که فرد مورد نظر پیش تر از موعد بازنشسته می‎شود معمولا شرایطی برای آن تعیین می‎شود. این شرایط می‎تواند مربوط به پاداش‎ها و حقوق‎های او باشد. برخی از افراد پاداش‌ها را در همان زمان کار خود دریافت می‎کنند. اما در رابطه با افرادی که در یک سازمان کار می‎کنند این پاداش معمولا در اواخر یا همان پایان کار به آنها داده می‎شود که در بازنشستگی پیش از موعد باید مورد بررسی و محاسبه قرار گیرد و در نهایت پرداخت شود. برای پرداخت این پاداش‎ها آخرین حقوق مورد نظر باید پرداخت شود. این شرایط برای تمامی کارمندان دولت بوده و هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد.

نظر شما درباره بازنشستگی پیش از موعد و حفظ مزایا چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز