در ادامه مبحث قبلی که اطلاعاتی در خصوص بازاریابی بیمه بود، چند نکته در خصوص اصل تقاضا، محصولات یا خدمات و مشخصات فردی که قرار است بازاریابی کند، ارائه کردیم. حال قصد داریم تا در ادامه به دیگر مطالب مهم در رابطه با بازاریاب و همچنین بازاریابی بیمه بپردازیم.

خصوصیات مهم بازاریاب

خصوصیات یک فرد موفق در بازاریابی بیمه این است که در رابطه با افراد محکم و مصمم باشد نه اینکه با بی‎نزاکتی و گستاخی با آنها صحبت کند و در خصوص یک رشته یا خدمات بیمه‌ای برای آنها توضیحاتی ارائه دهد.

برخی افراد قدرت را با بی‌احترامی و بی‌شرمی اشتباه می‌گیرند. در حالی که چنین ویژگی‌هایی اصلا متناسب با یک فرد بازاریابی و بازاریابی بیمه برای جلب نظر و اعتماد مردم نیست.

فرد بازاریاب باید مهربان باشد، نه اینکه ضعیف و بی‌اراده باشد. مهربانی به معنای ناتوانی نیست، بلکه نوعی قدرت محسوب می‌شود. باید آنقدر روراست باشیم که در رابطه با بیمه‎ها حرف‎های راستی را به مخاطبان خود بزنیم تا آنها از موضوع و مزایا و معایب آگاهی بیشتری داشته باشند و اگر در راه این مشکلات را تجربه کردند، هیچ اعتنایی به آنها نکنند. زیرا از قبل از آنها خبر داشتند و برای آنها برنامه‎ریزی نموده‎اند. مهربان و با فکر باشیم تا حرف خود را با صراحت بیان کنیم. با چنین ویژگی‎هایی می‎توان انتظار داشت که بازاریابی بیمه ما به خوبی صورت گیرد و فردی که واقعا به ما اعتماد دارد را به بیمه آورد.

در بازاریابی بیمه باید سعی داشته باشید که در سخنان خود دروغ نگویید. زیرا اگر فرد خریدار از این دروغ‎ها باخبر شود این اطمینان را از شما سلب خواهد کرد و بازگشت این اعتماد کار آسانی نخواهد بود. حتما باید در دادن اطلاعات خود موارد را آنگونه که هستند بیان نمایید و چیز اضافه‌ای که جنبه فریب داشته باشد را هرگز به کار نبرید.

بازاریابی بیمه

در سخنان و گفتگوی خود جسور باشید اما زورگو نباشید. می‌توانید با جسارت تمامی کارها را جلو ببرید. اما با زورگویی هیچ بهره‌ای نخواهید برد و تنها به خود ضرر خواهید زد. برای نفوذ داشتن سعی کنید که زودتر و جلوتر از دیگران حرکت کنید و همیشه اولین فردی باشید که مشکلات را حل می‌کند و متوجه نخستین نشانه مشکل و گرفتاری می‌شود.

در برخورد با افراد برای بازاریابی بیمه باید متواضع باشید، اما کمرو و خجالتی نباشید. کمرو بودن همیشه جلوی پیشرفت را می‎گیرد. خجالتی بودن و کمرو بودن دو مقوله جدا از هم هستند. خضوع کلمه خدایی است که شکوه و احترام را تداعی می‎کند. به کار بردن کلمه در مورد یک انسان خاص بودن مخلوق خدا را آشکار می‎کند. با خضوع فاصله ما تا خداوند، آسمان تا زمین کمتر شده و به آنها نزدیک می‎شویم. فروتنی یک فضیلت است اما کمرویی و ترس یک بیماری می‌باشد. این دو به همراه خود پشیمانی می‌آورند.

برای بازاریابی بیمه باید عزت نفس داشته باشید. به هیچ عنوان خودبینی نداشته باشید. با پیروز شدن به خود ببالید. زمانی که به آرزوهای خود می‎رسید، افتخار کنید و با سربلندی به ادامه کار بپردازید. اما به یاد داشته باشید که یک لیدر خوب به خصوص در بازاریابی بیمه سرافراز است، اما مغرور نیست. در حقیقت بدترین نوع تکبر، تکبر به نادانی و ناآگاهی می‎باشد.

در حقیقت در خصوص بازاریابی بیمه باید شوخ طبع باشید، نه شوخ طبعی که در نهایت به ناراحتی ختم شود و فرد را مسخره کند. شوخ طبع بودن بسیار پسندیده می‌باشد و یک مدیر موفق یا یک بازاریاب موفق در بازاریابی بیمه خود باید این عادت پسندیده را به همراه داشته باشد تا دیگران را به خود جلب کند. این خصلت نباید باعث شود که فرد بدون تفکر کاری را انجام دهد.

هرآنچه که برای بازاریابی بیمه به خصوص در زمینه فروش بهره می‎برید باید از قانون 80 به 20 استفاده شود. وظیفه یک فروشنده خوب خلق مشتری و سپس حفظ آن است. افراد باید هشتاد درصد زمان خود را به دست آوردن مشتری و همچنین بیست درصد آن را به حفظ آن اختصاص دهد.