ایثارگران یکی از گروه هایی هستند که معمولا به دلیل رشادت های خود باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند اما متأسفانه بیمه درمانی آنها با شرایط مناسبی همراه نخواهد بود.

بیمه درمانی در انواع مختلف وجود دارند اما بیمه هایی که برای ایثارگران می باشد از نوعی خواهد بود که در حقیقت تفاوت های بسیاری با بیمه های دیگر دارد. زیرا هزینه هایی که به دلیل خدمات این گروه به وجود می آید هزینه های کاملا مختلف و شاید هزینه هایی بیشتر خواهد بود که باید بیمه درمانی آن را تحت چوشش خود قرار دهد زیرا یک فرد عادی که با یک حقوق زندگی می کند نمی تواند از این شرایط نیز بهره لازم را ببرد.

ایثارگران و مشکلات بیمه درمانی آنها!

اولویتی که در حال حاضر بنیاد شهید و امور ایثارگران آن را به عنوان مهم ترین کار خود در نظر دارد توجه نمودن به مسئله بیمه درمانی این گروه است. البته برای این موضوع باید رایزنی های بسیاری صورت پذیرد تا بتوان مراکز موجود را که در امر درمان نیز فعالیت های رضایت بخشی را ارائه می دهند برای این نوع از فعالیت ها رضایت کافی را داشته باشند. در غیر این صورت همان وضعیت سابق نیز باقی خواهد ماند و هیچ تحولی هم ایجاد نمی شود.

یکی از ابتدایی ترین بررسی های صورت پذیرفته را می توان به موضوع بیمه دی اشاره نمود. مشکلاتی که برای خانواده های مربوط به شهداء یا حتی جانباز و آزاده نیز به وجود می آید بخصوص در شهرستان ها توسط این سیستم بیمه ای قابل رفع خواهد بود. البته برای این کار باید زیرسازیهای لازم یعنی هماهنگی با بیمه ها و . . . نیز در ابتدا انجام شود و در نهایت تغییرات را اعمال نمود. این به عنوان یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است که برای بیمه ها نیز ایجاد شده است. قراردادهایی که برای بیمه های درمانی وجود دارد شاید در زمره ی قراردادهایی باشد که به سختی بسته می شوند اما با این وجود امکانات اولیه نیز فراهم شده است.

ایثارگران و مشکلات بیمه درمانی آنها!

باید راهکارهایی در نظر گرفته شود تا در ابتدا قراردادهای خوب و منصفانه ای با همه ی مراکز درمانی ، علاوه بر آن با داروخانه ها و درمانگاه ها و در نهایت با آزمایشگاه های موجود نیز بسته شوند. در این صورت خانواده هایی که دارای افراد جانباز یا ایثارگر تحت درمان هستند می توانند با این شرایط نیز به همه ی آنچه که در طول بیماری برای داشتن آرامش و پرداخت هزینه ها نیاز دارند نایل شوند.

نظر شما درباره ایثارگران و مشکلات بیمه درمانی آنها چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

حیات