امروزه در جهان همه روزه واکسن‎های زیادی به بچه‎ها تزریق می‎شود تا بتوان از بیماری‌های واگیردار جلوگیری نمود، از این میان تزریق واکسن HPV هم باید در دستور کار قرار گیرد.

واکسن HPV واکسنی است که معمولا از ابتلا به زگیل‎های تناسلی و به پیروی از آن از ابتلا به سرطان دهانه رحم در زنان جلوگیری خواهد کرد. احتمال انتقال این بیماری از طریق مردان هم وجود دارد که با انتقال به زنان در نهایت بیماری سرطان دهانه رحم اتفاق می‎افتد. می‎توان گفت که درصد زیادی از این سرطان‎ها تنها با تزریق واکسن HPV قابل پیشگیری خواهد بود و با این کار می‎توان این سرطان و ابتلا به آن را در جامعه کاهش داد و در نهایت هزینه درمانی ناشی از آن را نیز کم کرد.

اهمیت تولید واکسن HPV و حمایت بیمه ای

در افراد مبتلا به سرطان به دلیل تحت پوشش قرار نگرفتن برخی از درمان‌های اختصاصی توسط بیمه‌ها، هزینه‌های زیادی برای خانواده‎ها به وجود می‌آید که می‌تواند ادامه زندگی فرد را نیز با مشکل روبه رو سازد. زیرا در اکثر موارد خانواده‌ها هرآنچه که دارند را برای بهبود پیدا کردن بیمار خود خرج می‌کنند. غافل از آنکه بدلیل تشخیص دیر این هزینه‎ها فایده‌ای ندارد و فرد به حدبالای بیماری رسیده است.

یکی از تمهیدات لازم برای این منظور، حمایت کردن بیمه‌ها و دولت و وزارت بهداشت و اختصاص دادن بودجه‌ای برای تولید واکسن HPV در داخل ایران می‌باشد. زیرا تاکنون نمونه‌های موجود که برای دختران در سنین بلوغ تزریق می‌گردد از خارج وارد ایران می‌شود و با شرایط کنونی وارد کردن آنها هزینه‌های بی شماری را با خود به همراه خواهد داشت. بنابراین بهترین راه حل تولید واکسن HPV در داخل است که البته در حال حاضر شرایطی برای تولید به وجود آمده که تنها در حد آزمایشی می‎باشد و هنوز به تولید انبوه نائل نشدیم.

اهمیت تولید واکسن HPV و حمایت بیمه ای

معمولا بیماری سرطان دهانه رحم بر اثر عدم رعایت یک سری از اصول بهداشتی در زمان روابط جنسی و همچنین روابط جنسی پرخطر از فردی به فرد دیگر منتقل می‎شود. در صورتی که یکی از افراد  واکسن HPV را تزریق کرده باشد این بیماری در او رخ نخواهد داد. معمولا زمان تزریق واکسن HPV برای دختران در سن ده تا سیزده خواهد بود تا در سنین حدود بیست و چهار سالگی این بیماری در آنها ریشه نکند. حتی مردان هم در فاصله زمانی بیست و پنج تا بیست و نه سالگی به بیماری مذکور مبتلا می‌شوند.

اهمیت تولید واکسن HPV و حمایت بیمه ای

متأسفانه تولید هر دوز و مصرف واکسن HPV برای یک خانواده هزینه‌ای در حدود سیصد هزارتومان خواهد داشت که تقریبا اکثر خانواده‎ها چنین هزینه‎ای را تقبل نمی‌کنند. بنابراین لازم است تا واکسن HPV نیز زیرمجموعه بیمه‌ها قرار گیرد تا بتوان با کاهش قیمت این واکسن مردم را به استفاده از آن ترغیب نمود.

نظر شما درباره اهمیت تولید واکسن HPV و حمایت بیمه ای  چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز