در هر رده شغلی بخصوص فعالیت‎های مربوط به بیمه‎ها نیاز است تا با افراد خبره همکاری داشت. باید نیروهای انتصاب شده خود را از بین آنها انتخاب نمود، متأسفانه در بیمه ایران این قانون وجود ندارد.

عدم توانایی در مدیریت

بیمه‎های بسیاری در ایران فعالیت می‎کنند. اما آنچه که برای ما از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است در رابطه با بیمه‎ای به بزرگی بیمه ایران می‎باشد که درصد زیادی از مردم و فعالیت‎های دولتی را پوشش می‎دهد. همچنین هر نوع تغییر در شرایط مالی و توانایی این شرکت می‎تواند تا اندازه زیادی به ملت تحت پوشش آن آسیب برساند. سپردن فعالیت‎های این شرکت بزرگ به دست افرادی که از توانایی و تجربه بالایی برخوردار نباشند کاری ناآگاهانه خواهد بود که ضررهای بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

انتصاب هایی که بر اساس قانون نیست!!!

در طی سالهای گذشته بخصوص در بیمه ایران انتصاب هایی انجام شده که اغلب آنها با مشکلاتی همراه بوده‎اند. به همین دلیل هم از نظر سطح توانگری مالی و هم از نظر سطح توانایی تجربی برای انجام برخی از امور مهم و تصمیم‎گیری‎‏های حیاتی با مشکلاتی همراه بوده‎اند. در هر شرکتی اهدافی تعیین می‎شود که افراد انتصاب شده باید هدف‎های تعیین شده را سرلوحه کار خود قرار دهند و در نهایت برای رسیدن به این اهداف تلاش نمایند.

چالش‎های افراد انتصاب شده

یکی از مهمترین چالش‎های افراد انتصاب شده به دلیل غیرفنی بودن آنها می‎باشد. افرادی که در زمینه مدیریتی و همچنین در زمینه بیمه‎ای هیچ دانشی ندارند و تنها با آموزش‎های کوتاه مدت پا در این عرصه نهاده‎اند.

این افراد قطعا نمی‎توانند با مشکلات بیمه‎ای گوناگون به روش علمی برخورد کنند و چالش‎های این رشته‎ها را به خوبی بشناسند. در پایان از تصمیماتی استفاده می‎کنند که منجربه هدررفتن هزینه‎های بسیار زیاد خواهد شد و در این راه هیچ سودی به همراه نخواهد داشت.

انتصاب هایی که بر اساس قانون نیست!!!

معضل به کارگیری غیر حرفه‎ای‎ها

در مقابل مسئله‎ای دیگر هم وجود دارد و این مسئله در ارتباط با استفاده نکردن از افرادی است که شرایط لازم را برای مدیریت در یک بخش دارند و از تجربه بسیر زیادی برخوردار هستند. آنها سالهای زیادی برای بیمه کار کرده‌اند و تحصیلاتی هم در این زمینه دارند. متأسفانه از این قبیل کارها در صنعت بیمه ما به وفور دیده می‎شود و یکی از دلایل عدم پیشرفت در سالهای اخیر همین موضوع خواهد بود که باید به صورت جدی پیگیری و رفع شود.

انتصاب هایی که بر اساس قانون نیست!!!

برخی از فعالان در زمینه بیمه‎ای اعتقاد دارند که پیش از به کار گرفتن هر فردی هرچند کمترین رتبه‎های شغلی نیاز است تا بررسی‎های اولیه‎ای انجام شود. این بررسی‎های اولیه در زمینه‎های مختلفی انجام خواهد شد.

به عنوان مثال بررسی توانایی ذهنی و عملی آنها در مشکلات بیمه‎ای و تصمیمات نهایی بسیار مهم خواهد بود. اینکه آنها آیا صنعت بیمه‎ای را با ریسک‎‌های غیرکارشناسانه خود به سمت ضرر پیش می‎برند یا تصمیماتی عاقلانه گرفته و سود را برای این صنعت به وجود می‎آورند بسیار مهم است.

منبع:

ریسک نیوز