یکی از مشکلات اخیر در رابطه با فعالیت‎های بیمه تأمین اجتماعی نبود امکانات کافی در بیمارستان‎های این مجموعه بوده است.

وجود داروهای لازم و همچنین تجهیزات مورد نیاز یکی از ضروری‎ترین امکانات اولیه مورد نیاز می‎باشد. در حقیقت زمانی که فردی به منظور رفع بیماری خود برای استفاده از بیمه تأمین اجتماعی به یکی از بیمارستان‎ها مراجعه می‎کند، این انتظار را دارد که برخی از نیازهای اولیه او همانند داروهای مورد نیاز از طریق این بیمارستان رفع شود، متأسفانه به دلیل کمبود بیمارستان‎های تأمین اجتماعی تاکنون چنین هدفی با وجود خدمات بسیار زیاد محقق نشده بود.

اقدامات اخیر بیمه تأمین اجتماعی

امروزه اهمیت به بیمه‎ها بیشتر از سالهای قبل نیز وجود دارد و بر همین اساس بیمه تأمین اجتماعی نیز برای محقق شدن هدف خود یکی از اقدامات بسیار مهم را انجام داده و این اقدام در زمینه استفاده از داروها و همچنین تجهیزات پزشکی می‎باشد. در حال حاضر اکثر بیمارستان‎های تأمین اجتماعی از این نظر مشکلی ندارند و خریداری‎های لازم برای این منظور نیز انجام شده است.

اقدامات اخیر بیمه تأمین اجتماعی

حالا افرادی که در زمره کسانی هستند که معمولا از بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‎کنند و به نوعی مستمری بگیر هستند می‎توانند با خیالی آسوده‎تر به استفاده از این خدمات گرایش داشته باشند. در گذشته نیز نارضایتی‎هایی در استفاده از خدمات وجود داشت و علت این رخداد هم کیفیت پایین خدمات و نبود امکانات کافی بود. همچنین تعداد بیمارستان‎ها و مراکزی که برای تأمین اجتماعی می‎باشد بسیار کمتر از جمعیتی است که تحت پوشش این بیمه قرار دارند. در اولین گام داروها و تجهیزات خریداری شده و در گام بعدی نیز به ساخت مکان‎های جدید فکر می‎شود. این تجهیزات جدید تا پایان سال جاری نیز تأمین شده است.

اقدامات اخیر بیمه تأمین اجتماعی

تعداد افرادی که در بخش خدمات بیمارستانی از سوی بیمه تأمین اجتماعی دریافت خدمت کرده‎اند در حدود نهصد هزار نفر و در بخش‎هایی که غیر از بیمارستان‎ها می‎باشد و تنها برای دریافت یک سری از خدمات اولیه مراجعه نموده‎اند در حدود بیشتر از سه میلیون نفر تخمین زده شده است که البته عدد دقیق‎تر بیشتر از این رقم خواهد بود.

تعداد بیماران و تنوع بیماری‎ها در این بیمه نیاز دارد تا تجهیزات بیشتر و همچنین داروهای بیشتری در زمره خدمات بیمه‎ای قرار داشته باشد تا بیمه بتواند به تمامی تعهدات خود عمل کند و میزان جذب افراد به استفاده از بیمه تأمین اجتماعی را نیز افزایش دهد.

نظر شما درباره اقدامات اخیر بیمه تأمین اجتماعی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

http://tnews.ir/%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a7%da%a9%d9%88%d9%86%d9%88%d9%85%db%8c%d8%b3%d8%aa/743d115282079.html