تحریم‎ها بر روی نرخ بیکاری نیز تأثیر گذار بوده و در نهایت می‎توانند استفاده از بیمه بیکاری را نیز افزایش دهند. این خود می‎تواند یک راه حل قابل پیشگیری به دنبال داشته باشد.

تحریم‎ها تا چند وقت دیگر اجرایی خواهند شد، این تحریم‎ها پیش از آنکه آغاز شود بر روی بازار نیز تاثیر خود را برجای گذاشته است، بسیاری از قیمت‎ها تغییر یافته‎اند و به نوعی افزایش پیدا کرده‎اند. شرایط کاری که در گذشته نیز اندکی بهبود پیدا کرده بود با این جریانات اخیر همانند گذشته بسیار بالا رفته و بیکاری نیز بیشتر شده است. زمانی که بیکاری افزایش پیدا کند، در مواردی که فردی از کار خود بیکار شود در نهایت بیمه بیکاری باید برای او مقرر شود. این بیمه گویا در داخل کارگاه‎ها پرداخت خواهد شد.

افزایش نرخ بیکاری و راه حل بیمه بیکاری

در تبصره جدید نیز به تعداد زیادی اعتبار برای افزایش دادن شرایط کاری در نظر گرفته شده است، این میزان در حدود شصت هزار میلیارد تومان خواهد بود. این افزایش دادن اعتبار به این دلیل نیز انجام شده که در شرایط فعلی اگر درصد اشتغال کاهش یافت که قطعا نیز به چنین وضعیتی دچار می‎شویم، با استفاده از اعتبارها بتوان این نرخ را بهبود بخشید. این هزینه تنها به بنگاه‎هایی اختصاص دارد که معمولا در افزایش دادن تعداد افراد با کار نیز تأثیرگذار هستند.

افزایش نرخ بیکاری و راه حل بیمه بیکاری

تحصیل کرده‎ها روز به روز در حال افزایش هستند، اما اینکه آیا این افراد همگی به کار مشغول خواهند بود یا خیر یک معمای غیر قابل حل خواهد بود. معمولا هر دهه که به دهه فعلی نزدیک می‎شویم بر نرخ بیکاری جامعه افزوده می‎شود. زیرا به همان نسبت که کار تولید می‎شود به اندازه چند برابر افراد تحصیل کرده هم افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین باید تصمیمی کاملا متفاوت در نظر گرفته شود.

افزایش نرخ بیکاری و راه حل بیمه بیکاری

ایجاد کردن هر نوع شغلی نیاز دارد تا برنامه ریزی‎های طولانی مدت نیز برای آن انجام شود بنابراین با یک تغییر کوچک نمی‎توان انتظار بهبودی در شرایط را داشت. در شرایط تحریمی فعلی یکی از راه حل برای بهبود شرایط تثبیت کردن شغل خواهد بود. یعنی فردی که از کار خود بیکار شده در همان کارگاه باقی بماند و از بیمه بیکاری استفاده کند تا تولید نیز با توقف همراه نشود و بتوان به همه اهداف خود رسید.

نظر شما درباره افزایش نرخ بیکاری و راه حل بیمه بیکاری چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز