حق بیمه شخص ثالث هم در این روزها با تغییراتی مواجه شده و در واقع با گرانی‎هایی همراه بوده که این نرخ گرانی در حدود پانزده درصد معرفی شده است.

با توجه به گرانی‎های اخیر و شرایط اقتصادی نامناسبی که در کشور حاکم بوده، می‎توان گفت از ماه‎ها قبل وضع نرمالی برای فعالیت‎های اقتصادی وجود نداشته و سایه‎ی تحریم‎ها هم همانطور مانند سابق بر روی این فعالیت‎ها گسترده است. این موضوع که با افزایش قیمت‎هایی نیز مواجه شویم دور از انتظار نبوده و همواره این پیش بینی وجود داشته است. بنابراین می‎توانیم بگوییم که افزایش نرخ بیمه هم دور از انتظار نبوده و حالا برای تمام وسایلی که از بیمه شخص ثالث در حال استفاده هستند این نرخ نیز پانزده درصد افزایش پیدا کرده است. این نرخ و افزایش آن تنها برای پرمصرف‎ترین بیمه کشور یعنی بیمه شخص ثالث خواهد بود و یک نوع بیمه با حالت اجباری است.

افزایش نرخ بیمه شخص ثالث

حتی در خصوص این که چگونه این نرخ نیز قسط‎بندی شود هم تغییراتی ارائه شده که این تغییرات با توجه به تغییرات قیمتی سال 97 به 98 است. این بیمه تنها زمانی کاربرد دارد که وسیله نقلیه با یک عابر پیاده نیز برخورد کرده باشد که در برخی از مواقع غیرعمد بوده و در این زمان بیمه می‎تواند پاسخگو باشد و در نتیجه هزینه‎ها را نیز پرداخت نماید این قانون به صورت کاملا اجباری بوده و تمامی وسایل نقلیه باید از آن استفاده کنند. بنابراین در صورتی که حتی یک روز هم این بیمه را ندارید نباید ماشین خود را از منزل بیرون آورید. زیرا نداشتن بیمه شخص ثالث  و تصادف با یک فرد به منزله یک قتل عمد به حساب می‎آید.

افزایش نرخ بیمه شخص ثالث

از نظر تغییرات قیمتی که برای نرخ دیه نیز تصویب شده می‎توان افزایش قیمت در حدود هفده درصد را برای دیه از نظر ارزش مالی، که در نهایت پانزده درصد بر روی قیمت بیمه شخص ثالث نیز به تصویب رسیده را در اولویت قرار داد. بنابراین همه‎ی شرکت‎هایی که در بیمه فعالیت دارند باید از این قانون نیز بهره ببرند. این قانون از ابتدای فروردین اجرایی می‌شود. از نظر بدنی تعهدات به سیصد و شصت میلیون در ماهی که حرام باشد و تعهداتی که از نظر مالی نیز وجود دارد به نه میلیون رسیده‎اند. اگر کسری نیز در تأمین وجود دارد بر عهده شرکت‎های بیمه‌ای خواهد بود.

منبع:

تسنیم نیوز