پزشکان قصد دارند تا تعرفه هایی که برای آنها وجود دارد را تا حدود هفتاد درصد بالا ببرند اما آیا چنین خبری به مرز عملی شدن خواهد رسید و این جریان برقرار می شود؟

در واقع ما می توانیم همواره به این نکته اشاره نماییم که در راستای افزایش حقوق و دستمزدها که قطعا از ماه های آتی آنها را مشاهده خواهیم کرد ، تعرفه هایی که برای پزشکان هم وجود دارد بالا می رود. اما آیا این که پزشکان قصد دارند تا با پیگیری خود این رقم را به هفتاد درصد افزایش دهند یک روال منطقی است یا آنکه تنها در مرحله ی حرف باقی خواهد ماند. این درخواستی است که در حال حاضر از سوی پزشکان نیز مطرح شده و پیگیر آن هستند.

افزایش تعرفه پزشکان تا چه اندازه صحت دارد؟

اگر یک نگاه مختصری بر روی افزایش قیمت ها داشته باشیم متوجه خواهیم شد که استفاده از عدد هفتاد درصد در مقابل سی درصد افزایش حقوق برای پایین ترین قشر جامعه که کارگر هستند بسیار بی انصافی خواهد بود. بیشترین بیماری ها با توجه به شرایط بد زندگی که وجود دارد دقیقا مرتبط است با همین قشر. بنابراین افزایش هفتاد درصد از دستمزدها می تواند سیستم درمانی را نیز زیر سؤال برد و مردم را با هزینه های بسیار بالای پزشکی مواجه سازد.

ما از یک سو در حال پیش بردن اهداف بهداشتی برای آن هم که مردم  را کمتر به سوی مریضی سوق دهیم اما این شرایط می تواند خود سبب افزایش استرس و نگرانی در اقشار مختلف جامعه شود . حتی اگر یک فرد بخواهد در سلامتی کامل زندگی کند با چنین وضعیتی امکان پذیر نخواهد بود. تعرفه های پزشکی باید به صورت کاملا منطقی افزایش پیدا کند و نجومی بودن تعرفه ها نمی تواند دردی را از مردم دوا کند.

افزایش تعرفه پزشکان تا چه اندازه صحت دارد؟

افزایش تعرفه های پزشکی باید با توجه به افزایش حقوقی که از پایین ترین تا بالاترین اقشار جامعه در حال تغییر است تعیین شود. نه آنکه ما بخواهیم تنها به دهک های میانی با حقوق خوب در جامعه فکر کنیم بر همان اساس هفتاد درصد افزایش قیمت را مدنظر خود قرار دهیم. در حال حاضر اکثر افرادی که به صورت کارگری در حال فعالیت هستند با یک حقوق متوسط یک میلیون و پانصد هزاری در حال زندگی کردن هستند چگونه می توانند از پس هزینه های احتمالی صد هزار تومانی برای یک ویزیت متخصص برآیند؟

در شرایط فعلی به جای آنکه بخواهیم با تغییر دادن قیمت ها به صورت منطقی از دردهای مردم با توجه به افزایش قیمت های باورنکردنی در اقلام ضروری زندگی کمکی را انجام دهیم مشاهده خواهیم کرد که هیچ از هر طریق در حال فشار وارد آوردن بر اقشار کم درآمد هستیم.

نظر شما درباره افزایش تعرفه پزشکان چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز