تعداد نیروی انسانی که در ایران مشغول به کار می‎باشند در زمینه‎ی وزارت بهداشت بسیار کم می‎باشد و نیاز داریم تا افزایشی در تعداد نیروهای خود بدهیم.

وزارت بهداشت قصد دارد تا از طریق برگزاری آزمون‎های استخدامی، تعداد نیروهای جدیدی را به سیستم وارد کند، اما در نهایت در این راه موفق نبوده و با کمبود بودجه‎هایی نیز همراه است. افزایش دادن نیروی انسانی می‎تواند از بار بسیاری از بیماری‎ها بکاهد و سبب ارتقاء سیستم‎های بهداشتی و درمانی در کل کشور شود. در ایران توسط دولت و نهادهای زیرربط همچون بیمه باید توجهات بیشتری به این امر صورت پذیرد و ارتقاء در این زمینه نیاز جدی می‎باشد.

افزایش تعداد نیرو در وزارت بهداشت

وزیر بهداشت در تلاش است تا بتواند هم مراکز موجود درمانی را تجهیز نماید و هم در زمینه‎ی بیمه برای داروهای موجود نیز تدارکاتی بدهد. برخی معتقد هستند که دارو کمبود دارد و بیمه‎ها داروها را تقبل نمی‎کنند، در حالی که این موضوع واقعیت ندارد و تنها داروهایی که مشابه برای آنها نیست و به صورت کامل در خارج تولید می‎شود با علت اینکه تغییرات ارزش بر روی قیمت آن مؤثر است توسط بیمه‎ها پذیرش نمی‎شوند.

یکی از مهمترین مشکلات موجود کمبود امکانات برای بیماران مبتلا به سرطان می‎باشد که هم از نظر تجهیزات لازم برای درمان و هم از نظر داروها با کمبود جدی روبه رو هستیم. معمولا باید مراکزی که شیمی درمانی را انجام می‎دهند در هر شهرستانی وجود داشته باشند و حتی چند مورد از آنها تأسیس شود. اما تاکنون چنین امکاناتی مشاهده نشده و معمولا مرکزی تأسیس می‏‌شود که جوابگوی نیاز بیماران نیست و همچنین تأمین هزینه‎های آن مشکل است. وزیر بهداشت سعی دارد تا با کمک بیمه‎ها و استفاده از این روش کمبودها را جبران نماید.

در زمینه‎ی بیماری‎های مربوط به سرطان دو گروه در اولویت قرار دارند یکی از آنها گروهی هستند که در رده‎ی سنی کودک طبقه می‎شوند و دیگری در بالغین. همه‎ی آنها باید از نظر تأمین داروهای سرطان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند تا هزینه‎ها را خود پرداخت نکنند. بیمه تکمیلی هم در این زمینه قصد همکاری دارد تا از درصد پرداخت بیمار کاسته شود.

افزایش تعداد نیرو در وزارت بهداشت

تعداد تخت‎های خالی از نیروی انسانی و پر از مریض در بیمارستان‎های وابسته به وزارت بهداشت کم نیست. یک پرستار باید بتواند تا به صورت همزمان چند تخت و بیمار را پوشش دهد. میزان رضایت مردم در این زمینه یعنی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کاهش یافته است.

نظر شما درباره افزایش تعداد نیرو در وزارت بهداشت چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز