شرکت‌های بیمه متعددی در ایران فعالیت می‎کنند. اما آیا همه این شرکت‎ها می‎توانند با تلاش خود به سطح بالایی از فروش و توانگری مالی برسند؟

در هر شغلی پس از شنیده شدن سود و زیان عده ی زیادی برای سرمایه گذاری پا در این عرصه می‎گذارند. اما همه آنها در این زمینه موفق نخواهند بود. تنها عده‌ای به این راه وارد می‌شوند که بتوانند با استفاده از تجربه و توانگری مالی خوب تمامی زیان‎های موجود را به سود تبدیل کنند و علاوه بر آن بتوانند شرایط را به گونه‎ای رقم زنند که به نفع آنها باشد. این توانایی برای هر شرکتی وجود ندارد.

اعتماد بر اساس توانگری یک شرکت بیمه ای

توانگری مالی شرکتها

بیمه‎هایی که به بیمه‎های عمر مشهور هستند معمولا به شیوه‎ای طراحی شده‌اند که پس از چندین سال سرمایه گذاری در نهایت سود خوبی را به شما بدهند. اما هیچگاه از تبلیغات موجود به توانایی یک شرکت روی نیاورید. پیش از آنکه سرمایه خود را برای چنین شرکت‎هایی خرج کنید در ابتدا به خوبی تحقیق نمایید. معمولا مشتریان موجود و همچنین سطح توانگری مالی هر شرکتی توسط بیمه مرکزی اعلام می‎گردد. رده بندی‌های مختلفی قرار دارد.

اعتماد بر اساس توانگری یک شرکت بیمه ای

از بین اعدادی که شاید با آن مواجه شوید سعی کنید تا بالاترین و بهترین شرکت را انتخاب نمایید. زیرا در صورت بروز مشکل این شرکت می‎‏تواند خسارت‎های موجود را به شما باز گرداند. اما شرکتی که هزینه‎ها و سود را تنها از سرمایه گذاری شما به دست آورد، قطعا در زمان بروز مشکل نمی‎تواند راه کاری ارائه دهد و در نتیجه با ورشکستگی روبه رو خواهد شد. به عنوان مثال از بین شرکت‎هایی که رتبه توانگری مالی آنها بین 100 و 150 است، گزینه دوم یعنی 150 را انتخاب نمایید.

اعتماد بر اساس توانگری یک شرکت بیمه ای

امنیت و اعتماد در شرکت‎های بیمه

هیچگاه یک شرکت بیمه‌ای نمی‎تواند در همان ابتدا مشکلات مالی خود را بازگو کند. در نتیجه با تبلیغات نامناسب شرایط را به گونه‎ای برای شما نشان می‎دهد که گویی هیچ مشکلی وجود ندارد. شرکت‎های بیمه‎ای برای فعالیت‎های مربوط به بیمه عمر و سرمایه‎گذاری باید توانایی مالی بسیار خوبی داشته باشند. زیرا هیچ فردی از آینده خبر ندارد و به دلیل امانت بودن سرمایه‎های مردم در نزد آنها این موضوع بسیار مهم است که چگونه و از چه راهی این سرمایه‎ها بازگردانی می‎شود. همچنین بیمه مرکزی نیز بر فعالیت‎های مربوط به این نوع از بیمه بسیار حساس عمل خواهد کرد. پس هیچ شرکتی نمی‎تواند از شرایط موجود به نفع خود عمل کند.

نظر شما درباره اعتماد بر اساس توانگری یک شرکت بیمه ای چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز