کاریابی ها پل ارتباطی میان مردم و وزارت کار هستند، بنابراین می‎توانند به تغییراتی که در عملکرد وزارت کار به وجود می‎آید اعتراض‎هایی د اشته باشند.

همه ما می‎دانیم که وضعیت بیکاری در ایران نامطلوب است. در حقیقت می‎توان چنین تصور کرد که هرچه تلاش برای این تغییرات انجام می‌‎شود هیچ یک از آنها به نتیجه‎ای نخواهند رسید. پرونده‎هایی برای بیکاری برخی از افراد تشکیل می‎شود که در برخی از مواقع از صحت کاملی برخوردار نبوده و می‎توان گفت که بیمه بیکاری مقرر شده برای آنها ارزشی نخواهد داشت و پس از بررسی‎ها می‎توان اذعان داشت که واقعا مشکلی وجود دارد.

اعتراض کاریابی ها برای بیمه بیکاری

تفاوت در بیمه بیکاری و کاریابی‌ها

بیمه بیکاری مربوط به وظایف کارشناسان حاضر در تأمین اجتماعی است و بنابراین واگذار نمودن این مسئله مهم به کاریابی‌ها می‌تواند مشکلاتی را ایجاد نماید. در واقع باید به این نکته همواره اشاره نمود که این شرایط برای کاریابی‌ها کار اصلی را سخت‎تر خواهد کرد و بنابراین باید در تلاش بود تا این موضوع را حل نمود. افرادی که در کاریابی‎ها مشغول به کار هستند عموما به این مشکل اعتراض دارند. زیرا در این صورت وظیفه خطیر تشکیل پرونده‌های بیکاری و هزینه‌های مربوط به آن برعهده کاریابی ها خواهد بود. می‌توان گفت که هر نوع مشکلی به  آنها باز می‌گردد و باید پاسخگوی آن باشند.

حرف اصلی افراد شاغل این است که نباید فعالیت‌های مربوط به بیمه بیکاری و هزینه‌هایش از صندوق تأمین اجتماعی جدا گردد، در این صورت بررسی در خصوص آن مسئله ساز خواهد شد.

اعتراض کاریابی ها برای بیمه بیکاری

در حال حاضر تعداد افرادی که از بیمه بیکاری در حال استفاده هستند به عدد سیصد هزار باز می‌گردد که این خود می‌تواند نشان دهنده اهمیت موضوع باشد. زیرا تأمین اجتماعی با پرونده‌ها و بازرسی‌های مختلف خود این افراد را تحت نظر دارد تا همزمان در جایی کار نکنند و از این سو از بیمه بیکاری هم استفاده کنند، اما کاریابی ها چنین قابلیتی را ندارند. کاریابی‌ها نمی‌توانند حتی کوچکترین ضرری را پرداخت نمایند زیرا درآمد بالایی ندارند و به همین دلیل از واگذاری به بخش خصوصی اعتراض‌های خود را اعلام نموده‌اند. در این راستا باید حقی از کارگران بیکار شده گرفته شود که همگی به این موضوع اعتراض دارند. زیرا اصل بیمه بیکاری به موضوعی اشاره دارد که باید از صندوق بیمه تأمین اجتماعی هزینه‌ای دریافت شود نه که به آن پرداخت شود.

نظر شما درباره اعتراض کاریابی ها برای بیمه بیکاری چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

عصر تبار