در اخبار قبلی که از خبرگزاری‏‌های خاص و مهم کشور در خصوص علل کاهش توانگری مالی شرکت بیمه ایران منتشر شد، یکی از علل متوجه شرکت‎های بیمه ایران بوده است. قضاوت‎ها بر این اساس بوده که این شرکت‎های خدماتی مرتبط با کارشکنی‎هایی که دارند و همچنین افراد نا کارآمدی که در آنها به کار گرفته‎اند و کارهای دیگر که انجام داده‎اند عامل بسیاری از کسری‎های مالی شرکت بیمه ایران بوده‎اند. به همین دلیل انجمن صنفی شرکت‎های بیمه ایران به این موضوع واکنش نشان داده‎اند.

گذشته پر افتخار بیمه ایران

آنها اعتقاد دارند که شرکت بیمه ایران یکی از پرکارترین شرکت‎های بیمه در ایران است که در زمانی که اغلب شرکت‎ها کارهای پر ریسکی را برای رشته‎های بیمه‎ای انجام نمی‎دادند، بیمه ایران در این زمینه ثابت قدم بوده و پذیرای همه طرح‎ها بوده است. شرکت ایرانی که سالها قدمت در کار دارد و با تأمین خسارات بزرگی، گره از مشکلات این ملت و دولت باز می‎کند شاید در یک فاصله زمانی کوتاه دچار بحران شده باشد، اما قطعا حامیانی دارد که از آن حمایت نماید.

مورد بعدی لیاقت کارکنان و مدیران همه شرکت‎های بیمه ایران می‎باشد. لازم به ذکر است که برای مردم ایران توضیح داده شود که تمامی مدران و کارکنان شرکت بیمه ایران بر اساس سوابق اجرایی و تجربه و شایستگی تأیید شده‎اند. زیرا قرار است که بزرگترین شرکت بیمه را در نقطه‎ای از کشور حمایت کنند. بیمه ایران با این همه نمایندگی در سرتاسر کشور و همچنین پرداخت خسارت‎هایی که ربطی به آنها نداشته و تنها برای حمایت از ملت ایران بوده، باید در این زمان از نظر مالی دچار مشکل شود.

شرکت های بیمه ایران

شرکت بیمه ایران و همچنین شرکت‎های مربوط به آن یکی از مورد اعتمادترین بیمه‎ها در بین مردم می‎باشند. مسئولان انجمن صنفی شرکت‎های بیمه ایران شک ندارند که این قضاوت‎ها و مشکلاتی که در بین آنها رخ داده، تنها به دلیل از بین بردن اعتماد مردم به بیمه ایران می‎باشد. اما قطعا مردمی که ساده لوح نیستند، به صداقت بیمه ایران و شرکت‎های مربوطه ایمان دارند و با چنین سخنانی که هیچ پایه و اساس و مدرکی برای آنا وجود ندارد، راه اصلی خود را گم نمی‎کنند.

بیمه ایران هیچ گاه در تعهدات خود کوتاهی نکرده و همیشه هرجا به نفع مردم از سرمایه خود گذشته است. زمانی وجود داشت که هیچ یکی از شرکت‎های امروزی بیمه‎ای به نام بیمه باربری را نمی‎پذیرفتند. زیرا از نظر آنها این راه چیزی جز ضرر برای آنها باقی نخواهد گذاشت.

بسیاری از رشته‎های بیمه‎ای توسط بیمه ایران پایه گذاری شده که در این راه و ارائه خدمات مختلف، شرکت‎های بیمه ایران هم نقش کمک کننده‎ای داشته‎اند. قطعا شرکت بیمه‎ای که دولت را در پشت سر خود دارد، هیچگاه به مشکل بر نمی‎خورد. با امید خداوند منان و همچنین تلاش روز افزون شرکت‎های مختلف و کارمندان آن، طرح توانگری مالی خود را افزایش خواهیم داد و به همان جایگاه اصلی خواهیم رسید.

علت بحران بیمه ایران

علت اینکه شرکت بیمه ایران در سالهای اخیر به شدت دچار بحران شده، به دلیل اتفاقاتی است که در سالهای اخیر برای مراکز خدماتی دولتی رخ داده است. خسارت‎های سنگین مربوط به پلاسکو، شرکت بیمه توسعه و بسیاری از خسارت‎ها توسط بیمه ایران پرداخت شد. این نشان از سرپرست بودن بیمه ایران نسبت به سایر بیمه‎ها می‎باشد.

انجمن صنفی شرکت‎های بیمه ایران عقیده دارد که این قضاوت‎ها و سخنانی که در خصوص آنها گفته شده، در راستای نابود کردن سیرت زیبای بیمه ایران و کارکنان آن بوده است، در حالی که چنین کارهایی امکان انجام ندارد. زیرا سیستمی دقیق بر روی کارها نظارت دارد. مسلم است که فردی در این میان قصد دارد تا بیمه ایران را یک شرکت نالایق و بی تمکن مالی جلوه دهد، در صورتی که این موضوع حقیقت ندارد.

بزرگترین شرکت بیمه دولتی کشور که بیمه تأمین اجتماعی می‎باشد با حمایت‎های دولت و بیمه ایران شکل گرفته و تاکنون موفق بوده است. پس نباید بیمه‎ای که برای این مردم و این دولت تا این حدود تلاش کرده را به توپ قضاوت‎های خود ببندیم و هر آنچه که می‎خواهیم در خصوص آن اظهار داریم.