استفاده کردن از دفترچه بیمه دیگران یکی از راه‎‌های عادی بود که هر فردی می‎توانست در گذشته از آن بهره ببرد، اما امروزه این روش ممنوع شده است.

برخی از مواقع پیش می‎آید که شما فراموش می‎کنید دفترچه مربوط به خود را به همراه داشته باشید و یا اعتبار دفترچه شما تمام شده است. اما فردی با شما همراه است که مثلا خواهر شما بوده و می‎توانید از آن برای استفاده نمودن از دفترچه بیمه کمک بگیرید. باید به این نکته توجه نمایید که این روال در گذشته به سادگی امکان پذیر بود، اما حالا نمی‎توانید از آن بهره ببرید. زیرا این فرایند برای شما حذف شده و تنها هر فردی می‎تواند از دفترچه مربوط به خود نیز بهره ببرد در غیر این صورت امکان تغییری وجود نخواهد داشت. شما قطعا ویزیت نخواهید شد.

اطلاع رسانی برای حذف استفاده فرد دیگر از دفترچه

باید اطلاع رسانی‎های پی در پی و جامعی وجود داشته باشد تا دیگر مراجعه‎کنندگان با منشی‎ها در مطب‎ها بر سر این موضوع به بحث نپردازند، زیرا این قانونی است که به دلیل الکترونیکی شدن سیستم ارجاع باید رعایت شود در غیر این صورت این امکان وجود دارد که هر فردی بتواند از دفترچه دیگری استفاده کند و پرداخت نمودن هزینه‎های بیمه هم به کاری بی‎فایده تبدیل شود. این اطلاعات باید از سوی سازمان‎هایی اجرایی شود که به عنوان سازمان‎های بیمه‎‏گر نیز مورد توجه قرار دارند. حقوق بیمه در این سازمان‎ها به صورت کامل تدوین شده است.

دفترچه هر فردی شامل اطلاعات شخصی او اعم از بیماری‎ها، داروها و نسخه‎های متنوع برای آزمایشات است، بنابراین این اجازه را نباید به فرد دیگری بدهید که به این اطلاعات شما دسترسی داشته باشد. این کار به نوعی از کارهای غیر قانونی به شمار می‎رود و شامل مجازات خواهد بود. بر اساس مقررات برای هر ویزیت در یک روز تنها یک برگ از دفترچه مورد استفاده خواهد بود بنابراین کنده شدن دو برگ به هر بهانه‎ای اعم از انجام آزمایش، دارو نویسی و . . . غیرقانونی بوده و هیچ ارزشی ندارد و تنها از تعداد برگه‎های دفترچه ی شما می‎کاهد و حتی می‎تواند پیگیری قانونی هم داشته باشد.

اطلاع رسانی برای حذف استفاده فرد دیگر از دفترچه

هر نوع وجهی خارج از آنچه که در دفترچه‎ها بر اساس درمان‎ها و داروهای تجویز شده تعیین شده است اگر از فرد دریافت شود می‎تواند شکایت را به دنبال داشته باشد، زیرا خلاف قوانین رسمی بیمه‎ای در کشور خواهد بود. نسخه‎ها و ویزیت‎هایی که انجام می‎شود با یک نرخ مصوب هستند، بنابراین ضرورتی ندارد که مبلغی بیشتر را از فرد دریافت کنید. آخرین تعرفه‎ها را از سایت بیمه خود بیرون آورید تا بتوانید با نرخ‎ها آشنایی بیشتری داشته باشید و از هدر شدن وقت و هزینه خود جلوگیری کنید.

نظر شما درباره اطلاع رسانی برای حذف استفاده فرد دیگر از دفترچه چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز