اخیرا موجی در بین مردم راه افتاده که مرتبط با پول‎هایی است که از صندوق صدقات کمیته امداد به دیگر کشورها نیز منتقل می‎شود. در حالی که این ارگان کارهایی دیگر را در کارنامه خود دارد.

گذری بر اهداف کمیته امداد

هدف کمیته امداد این نیست که تنها دست افراد مظلوم، یتیم و زنان بی‎سرپرست یا بد سرپرست را بگیرد و ماهانه مستمری را برای آنها واریز نماید. در حقیقت هدف آن است که به جای ماهی خوردن ماهی گرفتن را به آنها یاد دهد. معمولا برای آنکه یک فرد شغلی داشته باشد و درآمدی را برای خود کسب نماید هیچ ارگانی کمک زیادی نخواهد کرد. اما کمیته امداد تا جایی که امکان دارد این توانایی را با کمک‌های مردمی به دست آورده تا با اعطای وام‎های خود اشتغالی به این افراد کمک کند.افراد تحت پوشش کمیته امداد باید از زندگی خود لذت ببرند و به کسب درآمد بپردازند. همین افراد روزی می‌توانند کار آفرینی کرده و افراد دیگری را هم نزد خود مشغول به کار کنند.

اشتغال زایی در کمیته امداد برای مددجویان واجد شرایط

مددجویانی که در حال حاضر در عضویت کمیته امداد هستند از این طرح‌ها استقبال می‌کنند و مایلند تا از چنین حمایت‎هایی برخوردار شوند. برخی از آنها توانایی و همچنین استعداد کار کردن را نیز دارند و از این رو در تلاش هستند تا به عنوان عضوی از جامعه فعال باشند. زیرا حقیقتا با حقوق مستمری اندکی که از سوی این ارگان نیز به صورت ماهانه واریز می‌شود توانایی داشتن یک زندگی ایده آل بسیار سخت خواهد بود. خوشبختانه دولت هم از طرح‎هایی که توسط کمیته امداد نیز در نظر گرفته می‌شود حمایت‌های لازم را دارد.

اشتغال زایی در کمیته امداد برای مددجویان واجد شرایط

نحوه کارکرد کمیته امداد

حمایت از طرح‎های مربوط به کمیته امداد معمولا به چند شکل اجرایی می‌شود. یک سری از این حقوق از سوی صندوق توسعه ملی پرداخت می‎شود. دسته‌ای دیگر از بودجه و همچنین کمک‌های مردمی که در حال جمع آوری هستند. شاید درصدی از این پول‌ها به کشورهای دیگر نیز فرستاده شود، اما بیشترین درصد آن در داخل کشور خرج می‎شود. زیرا تولید حدود دویست و بیست و پنج هزار شغل گواه این کمک‌ها می‌باشد.

اشتغال زایی در کمیته امداد برای مددجویان واجد شرایط

دولت برای حمایت از اقشار آسیب پذیری که تحت پوشش کمیته امداد هستند فعالیت‎هایی را نیز انجام می‎دهد. این حمایت‌ها در سال 97 بیشتر خواهد شد. این حمایت‌ها تنها در جهت آنکه فقری در ایران وجود نداشته باشد و حقوق به صورت عادلانه تقسیم گردد و همچنین شغل‌هایی به صورت همگانی ایجاد شود، خواهد بود.

علاوه بر آن کمیته امداد حمایت کردن در جهت تأمین خانه برای افرادی که واجد شرایط هستند، کمک به افراد تحصیل کرده برای ادامه تحصیل، داشتن بیمه‌ای خوب و . . . را هم مدنظر قرار داده است.

 روند کار کمیته امداد

برای آنکه بتوانید از کمیته امداد وامی را برای ایجاد شغل داشته باشید نیاز است تا در ابتدا طرح شغلی خود را مطرح کنید. در صورتی که این طرح‌ها به اقتصاد کشور کمک کنند پذیرفته خواهند شد، پس از آن بر اساس نوع ارگان اولویت‌ها تعیین خواهد شد تا وام به کدام گروه زودتر تعلق بگیرد. پس از مراحل اعطای وام و بررسی‌های مختلف سازمان مربوطه برای شروع کار و . . . انجام خواهد شد.

نظر شما درباره اشتغال زایی در کمیته امداد برای مددجویان واجد شرایط چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

http://tnews.ir/%d8%a7%d8%aa%d8%ad%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%87-%d8%b7%d9%84%d8%a7/f9f8112679779.html#%d8%ac%d8%b2%d8%a6%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%ba%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%af%d8%af%d8%ac%d9%88%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d9%87%d9%85