اشتغال مسئله بسیار مهمی است که می‎تواند شرایط زندگی یک فرد را از حالت فعلی به حالت دیگری تغییر دهد و در نتیجه آن را شادتر و بهتر از قبل نماید.

در زندگی هر فردی برخی نیازها ضروری هستند و باید وجود داشته باشند. مثلا در خصوص زندگی یک شخص در ابتدا گذراندن تحصیلات اولیه، سپس پیدا کردن یک شغل مناسب در اولویت است. بعد از آن و پس از فراهم شدن عادی یک زندگی، فرد می‎تواند به ازدواج و خانه‎دار شدن و همچنین داشتن یک خودروی خوب فکر کند. اما در بین همه‎ی این موارد یکی از ابتدایی‏‎ترین نیازها می‎توانیم به داشتن شغل مناسب و اشتغال که متناسب با تخصص یک فرد باشد اشاره داشته باشیم.

اشتغال در شرکت های دانش بنیان برای مددجویان

شرکت‎های دانش بنیان در زمره‎ی شرکت‎هایی قرار دارند که می‎توانند این شرایط را به خوبی فراهم کنند اما همیشه این شرکت‎ها نمی‎توانند آنچه که نیاز است را در اختیار کارکنان خود قرار دهند، بنابراین دولت هم باید در این راستا همکاری لازم را داشته باشد. در حال حاضر شرکت‎های دانش بنیان سعی نموده‎اند تا آنچه که برای کار مربوط به مددجویان باید فراهم باشد را به وجود آورند که حداقل این قشر بتوانند بی دغدغه به امور زندگی خود بپردازند.

برای مددجویانی که زیر نظر بهزیستی و کمیته امداد هستند هیچ راهی وجود ندارد مگر آنکه چنین این نهادها بتوانند زیر دست آنها را بگیرند و کمکی برای بلند شدن از این زمین سخت باشند. در شرایطی که هزینه‎ها به شدت به صورت سرسام آوری در حال افزایش است، فردی که نتواند شغلی داشته باشد نمی‎تواند به راحتی گذران زندگی کند. از سوی دیگر کمیته امداد یک حقوق مشخص و بسیار اندکی را به این قشر می‎دهد که کفاف زندگی را نمی‎دهد و در نهایت فرد بهتر است که در جریان کار قرار بگیرد و به اشتغال بپردازد.

اشتغال در شرکت های دانش بنیان برای مددجویان

هدف کمیته امداد برای خدمت کردن به مردم تنها دادن یک کمک هزینه نیست، بلکه آنچه که در اولویت این نهاد قرار دارد در رابطه با اشتغال مددجویان خواهد بود تا بتوانند در سریع ترین زمان برای داشتن آینده‎ای روشن تر در جایی مشغول شوند و هزینه مربوط به زندگی آنها کاهش یابد.

کارفرمایانی که در این شرکت‎ها مشغول هستند می‎توانند حمایت‎های بیمه‎ای خود را برای یک دوره یک تا همچنین پنج ساله به صورت قطعی اعلام نمایند تا در صورت وجود یک رضایت کاری دیگر مشکلی برای افراد به وجود نیاید. تعداد معلولانی که توانایی انجام برخی از امور اولیه را دارند بسیار بالا استپ، بنابراین برای افزایش امید به زندگی می‎توان از آنها کمک گرفت.

نظر شما درباره اشتغال در شرکت های دانش بنیان برای مددجویان چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز