صنعت بیمه کشور در سال گذشته با اتفاقات ناگواری همراه شد که خوشبختانه در بازپرداخت آنها با مشکل مواجه نشده و حتی از سنگین‎ترین خسارات هم شانه خالی نکرده است.

شرکت‌های بیمه زیادی در صنعت بیمه وجود دارند که در زمان بررسی خسارت‌ها خوشبختانه با حضور فعال خود از پس مشکلات برمی‎آیند. بزرگترین شرکت بیمه که در سال گذشته پرداخت‎های زیادی داشت مربوط به بیمه ایران می‎باشد که یکی از شرکت‎های بیمه‎ای دولتی به شمار می‎رود. این بیمه قطعا در دوره مربوط به خسارت بیمه‎ای دولتی نقش بزرگی را ایفا می‌کند.

اتفاقات مهم صنعت بیمه در سال گذشته

در بین اتفاقات مهم بیمه‎ای در سال گذشته یکی از مهمترین اتفاقات صنعت بیمه در خصوص آتش سوزی بوعلی بود که یکی از بزرگترین مراکز پتروشیمی در سطح کشور می‌باشد. آتش سوزی این مرکز خسارت بزرگی را به همراه داشت. خوشبختانه بیمه توانست درصد زیادی از این خسارت را پرداخت نماید تا پتروشیمی بتواند بر روی پای خود بایستد و از نو آغاز کند. اما قطعا برای شروع به کار و رسیدن به همان سطح قبلی نیاز به زمان زیادی دارد.

انتظارات در صنعت بیمه

خوشبختانه در رابطه با بیمه‎هایی که انتظار می‎رفت یعنی بیمه‎های مربوط به زندگی میزان تقاضا نسبت به گذشته افزایش یافت و این خود رقم بسیار بزرگی است. علاوه بر آن رشته‎های دیگری در صنعت بیمه همانند بیمه شخص ثالث هم درصد قابل توجهی از تقاضا کنندگان را دارند و پس از آنها بیمه درمان می‎تواند در زمره مهمترین بیمه‎های ایرانی به شمار برود. این نشان دهنده درک کردن اهمیت موضوع صنعت بیمه از سوی مردم ایران می‎باشد که خوشبختانه فرهنگ سازی و کار در این زمینه جواب داده و نباید از آن دست کشید. این روند باید ادامه دار شود تا از مشکلات موجود کاسته شود.

اتفاقات مهم صنعت بیمه در سال گذشته

نقش صنعت بیمه در حوادث طبیعی

پس از حادثه‎ای که در بوعلی اتفاق افتاد، می‎توان به یکی از خسارت‎های دیگر یعنی زلزله در استان کرمانشاه اشاره نمود. با وجود حمایت‎های مردمی و حمایت‎های صنعت بیمه دولت هم از تلاش‎های خود دست نکشید و با جبران بخشی از خسارت‎ها توانست سهم بزرگی را در رفع این بحران ایفا نماید. در این خصوص زلزله را می‎توان به افزایش میزان تقاضا برای دسترسی به بیمه‎های مربوط به آتش سوزی و زلزله در نظر داشت. زیرا در همان دوره تعداد زیادی از زلزله‎ها در سطح کشور به وقوع پیوست و از این رو مردم با اهمیت صنعت بیمه در این خصوص آشنا شدند.

پس از پشت سرگذاشتن این اتفاق باید به یک اتفاق دردناک در صنعت بیمه اشاره کنیم. حادثه نفتکش سانچی که در ین حادثه تعداد زیادی از هموطنان ما جان خود را از دست دادند و این کشتی با سوخت عظیمی که در داخل خود داشت در آتش سوخت. بیمه‎هایی که برای سی درصد از این کشتی فعالیت داشتند بیمه‎های البرز و ملت نام دارند و درصد زیادی از پوشش بیمه  مربوط به این نفتکش در اختیار یک کشور دیگر بود. به صورت کلی میزان خسارت ناشی از این کشتی بسیار زیاد بود و هنوز هم تمامی این خسارت‎ها پرداخت نشده است. زیرا تاکنون علت اصلی حادثه مشخص نیست و در صورت مشخص شدن درصد خسارت‌ها تعیین خواهد شد.

اتفاقات مهم صنعت بیمه در سال گذشته

پس از این اتفاقات می‎توان به دو سقوط هواپیما نیز اشاره کرد که در یکی از آنها هواپیما آسیب دید و در دیگری کلیه مسافران جان به جان آفرین تسلیم کردند. در صنعت بیمه چنین اتفاقات پشت سرهمی در طول یک سال بسیار نادر است، اما باز هم صنعت بیمه با تلاش‎های بسیار خود و در عین مواجه با مشکلات مالی بسیار زیاد چنین خسارتی را هم برآورده نموده و برای پرداخت آن آماده می‎باشد. خسارت‎های تعیین شده حقی است که بر دوش صنعت بیمه قرار دارد و باید برای پرداخت آن اقداماتی انجام شود.

نظر شما درباره اتفاقات مهم صنعت بیمه در سال گذشته چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز