بیمه تکمیلی یکی از بیمه‎های تکمیل کننده جهت ادامه درمان بیماران می‎باشد که با توجه خبرهای اخیر گویا وضعیت مطلوبی ندارد.

بسیاری از کارمندان و افرادی که تاکنون از بیمه تکمیلی استفاده کرده‎اند از شرایط فعلی این نوع بیمه رضایت ندارند. اخیرا پرداختی‎های مربوط به آن دچار بی نظمی شده و در نتیجه می‎توان گفت که چنین شرایطی می‎تواند بسیار آسیب زننده باشد. طرح تحول سلامت باید بتواند در کل سیستم تغییراتی را به وجود آورد و بیمه‎ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. بیمه‎ها باید بتوانند تا از بار مشکلات بیماری‎ها کم کنند نه آنکه با تغییر یافتن قیمت‎های مختلف بر بار این بیماری‎ها بیافزایند و خانواده‎ها را نیز درگیر کنند.

آینده ای ناامید کننده از بیمه تکمیلی

یکی از بزرگترین اقداماتی که وزارت بهداشت مجری آن بوده، در زمینه‎ی تحول نظام سلامت می‎باشد که بسیاری از خدمات را برای تمامی افراد نیز برقرار نموده است. اما با توجه به تغییرات اخیر در وضعیت کشور که با یک بی‎نظمی در بودجه و قیمت‎ها بوده بیمه تکمیلی نیز در این بحران نتوانسته مقاومت نماید و از کیفیت خود کاسته که در نهایت آسیب آن به پیکره اصلی سلامت وارد می‎آید. در صورتی که پرداختی مردم به تعویق افتد می‎تواند خدمات نامطلوب ارائه شوند همچنین مردم برای دریافت خدمات رغبتی ندارند، زیرا قیمت‎ها به صورت فزاینده‎ای افزایش پیدا خواهند کرد.

آینده ای ناامید کننده از بیمه تکمیلی

آمارها نشان می‎دهد که بیمه تکمیلی نیز از شرایط فعلی مربوط به نظام سلامت نیز سودی نخواهد برد، زیرا با توجه به افزایش قیمت‏‎ها سود دهی وجود ندارد وبه جای آن باید ضرر هم داده شود. همه‎ی ما به رایگان بودن نظام سلامت و تحول اخیر آن فکر می‎کنیم، در حالی که اینگونه نیست و نظام سلامت ما می‎تواند حتی با وضعیت بدتری هم در بیمه‎های تکمیلی مواجه شود؛ زیرا این نوع بیمه‎ها هزینه‎های بالاتری را تقبل خواهند کرد. طرح تحول شاید برای بیماران کمی سود داشته باشد اما برای بیمه تکمیلی هیچ سودی در بر نخواهد داشت.

 

در بحث بیمه تکمیلی گاها پیش می‎آید که تست‎هایی انجام خواهد شد که واقعا ضرورتی برای انجامشان نیست و تنها هزینه را برای بیمه و خانواده‎ها باقی می‎گذارد. نمونه‎هایی از این قبیل هزینه‎ها بسیار زیاد هستند بنابراین باید از زمان تجویز نمونه‎ها تغییرات را در نظر داشت تا جایی که بتوان به نفع سیستم عمل نمود. هم بیماران و هم سیستم بیمه تکمیلی باید بتواند شرایط خوبی را داشته باشد تا در نهایت مشکل آن برطرف شود.

نظر شما درباره آینده ای ناامید کننده از بیمه تکمیلی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز