یکی از اخبار بیمه مهم در این هفته با مؤسسه بیمه تکافل در ارتباط می‌باشد. این نوع مؤسسه با سایر شرکت‎های بیمه تفاوت بسیار زیادی دارد که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.

در تمام دنیا شرکت‌های بیمه‎ای با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. حضور شرکت‌های بیشمار و رقابتی شدن بازار یکی از دلایل عدم گسترش بیمه و همچنین پیشرفت آن محسوب خواهد شد. معمولا در شروع، یک شرکت بیمه‎ای دارای یک فرد سرمایه گذار یا شرکای سرمایه گذاری می‎باشد که با کمک یکدیگر نیازهای مالی مربوط به شرکت را تأمین می‎نمایند. در مؤسسه تکافل این سرمایه گذاران همان بیمه گذاران بشمار می‎روند که قطعا کار سختی را در پیش خواهند داشت.

تأسیس مؤسسه بیمه تکافل

از نظر بسیاری از امور همانند یک شرکت بیمه‎ای فعالیت می‎کنند و از این منظر هیچ مشکلی متوجه آنها نخواهد شد. حتی امروزه تعداد مؤسسه‌های تکافل بیش از پیش در حال افزایش می‌باشد و این موضوع نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای دنیا هم در حال رخداد است. بنابراین ساز و کار این نوع مؤسسات کاملا قانونی و بر طبق اصول پیشین در حال انجام می‌باشد و کوچکترین تغییری در کار آنها رخ نخواهد داد. بلکه وجود سرمایه‎های مالی خوب، از هر مسئله‌ای واجب تر بنظر می‎رسد که خوشبختانه در چنین مؤسساتی در حد نهایی خود قابل دسترس می‌باشد.

آشنایی با مؤسسه بیمه تکافل

اگر شما نیز با همکاری چند سرمایه گذار قصد راه اندازی مؤسسه تکافل را دارید، هیچ مانعی بر سر راه شما وجود ندارد. اما باید دارای یک سری از اصول مدیریتی و کاری لازم باشید تا بتوانید در مشکلات بازار پیروز شوید. در غیر این صورت در هر بار تغییر با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد که در نهایت تنها به از دست دادن سرمایه‌های شما منجر خواهد شد. ممکن است در کشور شما این مؤسسات تنها به یک سری از سرمایه گذاران خاص و برعکس به همه مشتریان ارائه خدمت دهند، از این منظر تصمیم گیری سرمایه گذاران در اولویت قرار دارد.

ؤسسه تکافل در مناطق آزاد

حتی با تحقیقات صورت گرفته ، چند مؤسسه تکافل در داخل مناطق آزاد تجاری و صنعتی نیز در حال خدمت رسانی هستند و این موضوع به گسترده بودن حیطه ی فعالیتی این شرکت ها نیز اشاره خواهد کرد. قوانین در خصوص مؤسسه تکافل در سرتاسر ایران و جهان بر اساس قوانین داخلی همان کشور تأسیس خواهد شد. بنابراین شرایط و ویژگی های این مؤسسات در داخل ایران با خارج از ایران و حتی در مناطق آزاد نیز متفاوت خواهد بود. نمی توان یک قانون رسمی را برای آن تدوین کرد و در نهایت همان قانون را به صورت جامع به اجرا در آورد.

آشنایی با مؤسسه بیمه تکافل

اما برای تأسیس یک مؤسسه تکافل حتی می توان به صورت اختصاصی تنها به یک رشته خاص پرداخت و برای فعالیت در همان رشته به تأسیس پرداخت . این تأسیس برای آنکه از استانداردهای لازم به نوعی پیروی کند نیازمند دریافت یک مجوز از سوی بیمه مرکزی می باشد. بیمه مرکزی برای اعطای مجوز یک سری اصولی دارد که بیمه مربوطه باید از آن اصول پیروی لازم را به عمل آورد. در نهایت مجوز برای فعالیت در یک حوزه ی خاص اعطا خواهد شد. پس کار کاملا قانونی و به دور از هرگونه بی عدالتی صورت می پذیرد.

جایگاه مؤسسه تکافل

درصد زیادی از مؤسسه تکافل در جهان در کشورهای مسلمان نشین تشکیل خواهد شد. در این نوع مؤسسات در صورت بروز مشکل در یک عضو ، دیگر اعضا با همکاری متقابل بین یکدیگر به رفع این مشکل می پردازند. هیچ نوع پرداخت بهره ای در کار نیست و هیچ گونه مبلغ اضافه ای دریافت نخواهد شد. در صورتی که این مؤسسه در سودی شریک باشد همه ی افراد در آن شریک می باشند و در صورتی که ضرری رخ دهد برای همه ی افراد سرمایه گذار خواهد بود. برای پیشگیری از هرگونه سوء استفاده ای هموراه کارشناسانی برای مدیریت بر کار وجود دارند که می توانند در کمترین زمان ممکن مشکل را برای شما برطرف نمایند.

نظر شما درباره آشنایی با مؤسسه بیمه تکافل چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

 

منبع:

تی نیوز