در دنیای امروز می توانیم همواره این نکته را نیز حائز اهمیت بدانیم که کلینیک های زیبایی بسیاری به وجود آمده اند که شاید همه ی آنها ارزش استفاده کردن را نداشته باشند.

متأسفانه نظارت ها بر روی عملکرد مربوط به این کلینیک ها نیز بسیار ضعیف تر از تصور ما خواهد بود. این کلینیک ها روز به روز در حال  افزایش هستند و آسیب های بیشتری را به چهره و سلامتی مردم وارد می کنند اما در نهایت پیش می آید که تنها چند فرد از آنها شکایت نموده و در نهایت پیگیری هایی نیز انجام خواهد شد و درب این نوع از کلینیک ها هم بسته خواهد شد. حالا وزارت بهداشت در طی یک تهدید بسیار جدی کلینیک های زیبایی که غیرمجاز هستند را پلمپ خواهند کرد و آنها را از فعالیت باز می دارد.

کلینیک‌های زیبایی غیرمجاز تعطیل می‌شوند

تعداد گزارش های مربوط به عمل های جراحی توسط افرادی که خبره نیستند و تنها با راه اندازی مطب هایی که مجوز هم از وزارت خانه ندارند در حال افزایش است و رفته رفته می تواند به صورت گسترده نیز افزایش پیدا کند. بنابراین باید از یک جایی به بعد یک مانعی برای فعالان غیرمجاز وجود داشته باشد. خوشبختانه تعطیل شدن و پیگیری مصمم وزارت بهداشت می تواند در چنین شرایطی بسیار مفید واقع شود.

در حال حاضر به دلیل بالا رگفتن شرایطی که برای تحریم ها وجود دارد طعا می توان تحریم ها را به عنوان دلیل برای استفاده نمودن از داروهای غیرمجاز دانست. زیرا امروزه این داروها در حال افزایش هستند و بنابراین می توان گفت که قطعا در برخی از این مطب های زیبایی به دلیل لاغری اندام و . . . به فروش می رسد یا برای بی هوش کردن یا بی حس نمودن آنها مورد استفاده خواهد بود.

کلینیک‌های زیبایی غیرمجاز تعطیل می‌شوند

افرادی که در کلینیک های زیبایی غیرمجاز فعالیت دارند از وسایلی بهره می برند که استریل نیست و احتمال انتقال عفونت را به بدن شخص بالا می برد. از سوی دیگر می توان به یک موضوع دیگر اشاره داشت که آن هم به پخش نمودن داروهایی است که به صورت غیرمجاز بوده و در صورت استفاده می تواند خطر مسمومیت ناشی از گذشتن تاریخ مصرف را نیز افزایش دهد و حتی فرد را به کام مرگ بکشاند.

اغلب داروهایی که در ایران هستند به دلیل افزایش تحریم ها کمتر وارد می شوند و همین مقدار اندک هم با چند برابر قیمت اصلی خود به مردم داده می شود. ما باید بتوانیم تنها از طریق بالا بردن میزان حمایت های بیمه ای تغییراتی را در این وضعیت اعمال نماییم. یکی از بیشترین کلینیک ها مربوط به اعمال زیبایی ساده همانند تزریق نمودن ژل ، بوتاکس و . . . خواهد بود.

نظر شما درباره تعطیلی کلینیک‌های زیبایی غیرمجاز چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز