همین حالا تماس بگیرید 02128429963 info@bimeh.ir

زمانی که یک تصادف نسبتا شدید رخ می دهد به نوعی که یک ماشین تا حدود زیادی دچار صدمه می شود ، برای آنکه صاحب ماشین بتواند در دادگاه پیروز باشد و همچنین بتواند حق خود را که برای تعمیر اتومبیل می باشد از بیمه دریافت کند نیاز دارد تا صحنه ی تصادف با استفاده از یک سند و مدرک به شکل درستی به چشم دیده شود. معمولا این کار را افسری که در محل حضور داشته و جزئیات تصادف را به دقت بررسی نموده است با کشیدن کروکی برعهده خواهد گرفت.

برخی مواقع به دلیل ازدحام و شوکی به طرفین وارد شده و همچنین درگیری ذهنی افسر با طرفین تصادف این موضوع فراموش می شود و در مواقعی که توسط بیمه از شخص کروکی تصادف خواسته می شود ، راننده مات و مبهوت می شود. در این مواقع نباید نگران باشید . البته این نگرانی برای افرادی که بیش از شش میلیون خسارت به آنها وارد شده است ؛ همچنان ادامه دارد. زیرا به دلیل بالا بودن میزان پرداختی ، باید مدرکی معتبر دال بر مقصر بودن فرد دیگر در دست باشد.

عموما همه ی موارد تصادفات نیاز به رسم کروکی ندارد و تنها در مواردی که تشخیص فرد خاطی بسیار مشکل است و به نوعی هر دو فرد مقصر جلوه داده می شوند باید کروکی کشیده شود تا حکم های لازم بر اساس آن صادر شود. فرض کنید که شما در حال بیرون آمدن از منزل به شیوه ی دنده عقب هستید ، در یک لحظه سرعت خود را زیاد می کیند به نوعی که نمی دانید ماشینی در حال عبور است یا در کنار درب منزل شما پارک کرده است ، در این موارد درست است که شما از موضوع خبر دارید اما تشخیص آن برای افسری که صحنه را مشاهده نکرده است کمی مشکل است زیرا ، صحنه ی به صورتی است که ماشین طرف مقابل در پشت ماشین شما قرار داشته و گویی ، او به شما برخورد کرده است.

همچنین ببینید :  بیمه و عمل های جراحی چاقی

کروکی

همچنین زمانی که یک فرد در حال رانندگی است و به ناگهان موتوری در جلوی او به صورت مارپیچی حرکت می کند و جایی است که باید ترمز گرفته شود ، شما با وجود گرفتن ترمز از پشت به وی برخورد می کنید. تشخیص این مورد که آیا شما به او برخورد کرده اید یا اینکه وی بد موتورسواری کرده است برای شخصی که حضور نداشته نامفهوم است. همچنین در تصادفاتی اتومبیل به انسان برخورد می کند هم از مواردی است که نیازمند کشیدن کروکی می باشد. همچنین در مواردی که خط ممتد است اما یک راننده عجله کرده و برای سبقت گرفتن به لاینی وارد می شود که ماشینی از روبه رو در حال آمدن است ، در صورتی که تصادف رخ دهد باید کروکی کشیده شود. موارد دیگری هم وجود دارد که از بازگو کردن آنها خودداری خواهیم کرد و به یکی از موضوعات مهم دیگر یعنی کروکی های سازشی و کروکی های غیر سازشی می پردازیم.

در کروکی های با حالت سازشی ، تشخیص علت و همچنین مقصر با توجه به کروکی که افسر کشیده است قابل تشخیص می باشد. اما در کروکی هایی که از نوع غیر سازشی هستند ، تشخیص مقصر حادثه به دلیل پیچیدگی موضوع کمی مشکل است و به همین دلیل افسر در صفحه ای دیگر نام و مشخصات خود و تمامی آنچه در حادثه رخ داده است را به صورت مفصل شرح می دهد تا با خواندن آن متوجه نکته ی مهم حادثه بشویم.

معمولا هر افسری که باتجربه باشد یک کد برای شناسایی و یک مهر دارد که در زیر برگه مورد نظر کروکی پس از کشیدن کامل آن ، ثبت می نماید. این برگه بدون مهر بعدی که مربوط به واحد مسئول رسیدگی به تصادفات ، فاقد ارزش است. به همین دلیل افسر تأکید دارد که حتما به این واحد مراجعه کرده و مهر دوم را هم دریافت نمایید تا بتوانید به حق خود نایل شوید.

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: