یکی از داروهای مناسب برای تزریق در جهت جلوگیری از پوکی استخوان استفاده از دارویی  تحت پوشش بیمه بود که متأسفانه با لغو قرارداد همراه می‎باشد.

بیمه‎ها در جهت بهبود سلامتی مردم گام‎های مناسبی را برداشته‎اند، اما برخی مواقع سایر سازمان‎ها همکاری لازم را ندارند و طرح‎های خوبی که از سمت بیمه‎ها ارائه می‎شود به خوبی به پایان نمی‎رسد و می‎توان گفت که عملا نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت. تزریق دارویی که بتواند از پوکی استخوان جلوگیری کند امروزه در بین سالمندان و حتی افراد میانسال هم بسیار دیده می‌شود که متأسفانه این دارو با قیمت بالایی همراه است. در حدود یک سال این دارو تحت چوشش بیمه بود اما حالا که استفاده از آن در بین مردم جا افتاده با مشکل مواجه شده و دیگر قابل استفاده نیست.

پوکی استخوان و نبود بیمه

اعتراض‎هایی در این خصوص رخ داد که در جهت پیگیری آنها اقداماتی نیز انجام شد. جواب نهایی نشان دهنده آزمایشی بودن طرح مورد نظر می‎باشد. این طرح که از سوی وزارت بهداشت منتشر شده تنها برای یک سال قابل اجرا بود تا در این زمان بتوان خوبی‎ها و بدی‎های موجود برای آن و همچنین مؤثر بودن هزینه‎ها و فشار بر روی بودجه‎های تصویب شده را تعیین نمود که متأسفانه در حال حاضر ادامه این طرح و قبول کردن بیمه‎ها امکان پذیر نیست.

داروی تزریقی پوکی استخوان با نام تری پاراتاید نامگذاری شد که بیمه سلامت در سال نود و دو این دارو را تحت پوشش بیمه قرار داد. این بیمه یک سال آزمایشی پیگیری شد و در آن زمان هزینه زیادی برای دولت و وزارت خانه به همراه نداشت و بیمه‎ها هم آن را تحت پوشش خود قرار می‎دادند، اما پس از آن در زمان فعلی که بسیاری از نرخ‎ها نیز افزایش پیدا کرده قطعا بیمه شدن آن به نفع نیست. مطالعاتی در خصوص استاندارد درمان هم انجام شد که در رابطه با تزریق داروی پوکی استخوان جواب مطلوبی را به همراه نداشته است.

پوکی استخوان و نبود بیمه

به دلیل مشکلات مالی، بیمه‎ها نمی‎توانند وضعیت موجود را قبول کنند، زیرا در شرایط فعلی تأمین هزینه‎های موجود درمانی کار سختی است چه برسد به طرح‎های اضافه‎تری که تأمین مالی آنها مشکل‎تر می‎باشد. تحریم‎ها از سوی دیگر بر روی تأمین داروی موجود و همچنین هزینه نهایی آن تأثیر منفی را برجای گذاشته‎اند. تولید کنندگان با صحبت‎های انجام شده نمی‎توانند هزینه‎ای کمتر از هزینه فعلی را بگیرند به همین دلیل با توجه به بالا بودن قیمت تحت پوشش بودن آن توسط بیمه‎ها هم امکان پذیر نیست.

منبع:

تی نیوز