یکی از تغییرات بسیار مثبتی که می توانیم آن را وابسته به تصمیمات اخیر دولت برای بچه دار شدن بدانیم ، پرداخت شدن حدود هشتاد و پنج درصد از هزینه های ناباروری است.

در واقع باید به این نکته همواره توجه داشته باشیم که باردار شدن برای برخی از افراد یکی از سخت ترین کارهای دنیا به شمار می رود. زیرا بدن آنها این توانایی را ندارد که به خوبی بچه را تا پایان بارداری حفظ کند. بنابراین هرچند بار یکبار برای باردار شدن تلاش می کنند اما در ابتدای راه سقط جنین رخ می دهد و برچسب ناباروری بر روی فرد قرار می گیرد. این در حالی است که باردار شدن کاملا متفاوت خواهد بود و تنها یک شانس به شمار می رود.

هزینه های ناباروری چگونه پرداخت می شوند؟

حالا یکی از بهترین شرایطی که به وجود آمده در رابطه با هزینه های ناباروری به این بخش تعلق دارد که در واقع می توان در حدود هشتاد و پنج درصد از هزینه ها یعنی بیشتر از نیمی از آنها را پرداخت نمود ، البته این پرداخت از سوی بیمه ها از طریق بیمارستان هایی که با دولت طرف قرارداد هستند نیز پرداخت خواهد شد. بنابراین دیگر نیازی نیست تا برای پرداخت حتما از بیمه های با هزینه های سنگین خصوصی استفاده کنید یا آنکه به مراکز پزشکی خصوصی بروید. بلکه بهترین پزشکان در بیمارستان های دولتی مشغول هستند اما پروسه ی  درمان شما شاید بیشتر از زمان عادی طول بکشد.

ما باید بتوانیم به هر طریقی برای کمک به این زوج ها هزینه ها را کم کنیم تا شرایط برای باردار شدن آن ها فراهم شود ، در غیر این صورت تمامی هزینه ها نیز بر روی دوش افراد می باشد و این هزینه ها را نمی توان به هیچ نحوی جبران نمود. ما باید تک فرزندی را از جامعه ی خود حذف نماییم اما یک مشکل دیگر بچه دار شدن و در مراحل بعدی بزرگ کردن آن خواهد بود زیرا می تواند هزینه های سنگینی را به همراه داشته باشد که خانواده ها توانایی پرداخت آن را نداشته باشند.

هزینه های ناباروری چگونه پرداخت می شوند؟

هرچه ما بتوانیم پرداختی از جیب مردم را کاهش دهیم قطعا تمایل برای بچه دار شدن بالا می رود. مراکز دولتی باید از این نظر تجیهز شوند و سیستم نوبت دهی با توجه به خیل عظیم جمعیت هم تا حدودی بهبود یابد. اگرچه نمی توان این کار را انجام داد اما حداقل برای این گروه خاص از افراد باید مکانی جداگانه و سرعت کاری بالاتری در نظر گرفته شود تا در نهایت نتیجه کار نیز سریع تر مشخص گردد. هرچه منابع مالی وسیع تری در اختیار زوج های نابارور قرار گیرد قطعا وسعت فعالیت ها و دامنه ی آنها نیز وسیع تر خواهد شد.

نظر شما درباره هزینه های ناباروری چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز