متأسفانه در دوران سالمندی هزینه‎هایی که مربوط به درمان هستند بسیار افزایش پیدا خواهد کرد، بر همین اساس ضرورت وجود یک بیمه بیشتر احساس می‎شود.

سالمندی دورانی پر از بیماری‎های متفاوت است که می‎تواند نه تنها زندگی یک سالمند، بلکه زندگی اطرافیان او را هم تحت تأثیر قرار دهد. سالمند به تنهایی نمی‎تواند از کارهای خود برآید به همین دلیل نیاز دارد تا اطرافیان او نیز در این رخداد شریک باشند. سلامت سالمند تحت تأثیر شرایط متنوعی قرار دارد. همه‎ی اطرافیان باید در این مراقبت شریک شوند تا بار مشکلات تنها بر روی یک فرد قرار نگیرد. از بین افراد تنها حدود سی درصد آنها بیمه دارند و سایر افراد بدون بیمه هستند.

هزینه های مربوط به سلامت سالمند

سالمندان در زمان بیماری هزینه‎هایی که دارند در حدود سه برابر یک فرد عادی خواهد شد. بررسی‎ها نشان می‎دهد که آمار مربوط به سالمندان نسبت به سال‎های قبل قطعا چند برابر می‎شود و تخمین برای سی سال آینده در حدود سه برابر است. در حال حاضر هم آمار مربوط به سالمندان به نسبت افراد جوان افزایش یافته است. با تلاش‎ها و مراقبت‎ها امید به زندگی بالاتر رفته و همین امر موجب شده تا درصد سالمندان هم بیشتر شود. از این رو تعداد بیماران سالمند هم بیشتر خواهد شد.

وجود جمعیت سالمند بالا نشان دهنده نیاز وجود برنامه‎های بیشتری در زمینه‎ی مراقبت‌های مربوط به آنها می‎باشد. وزارت بهداشت باید بتواند تا بررسی‎ها و برنامه‎های خود را در جهت کیفیت بهتر زندگی سالمندان انجام دهد. کاهش یافتن درصد بستری‎های مربوط به آنها، بحث بهبود بیمه‌ها بخصص بیمه تکمیلی برای کاهش دادن هزینه‎های ابتدایی می‎تواند در زمره‎ی مهم‎ترین برنامه‎ها باشد، زیرا با وجود هزینه‎های بالا باید تغییراتی در هزینه‎ها داده شود. تا زمانی که هزینه‎ها بالا باشد قطعا مشکلات هم بیشتر خواهد شد.

هزینه های مربوط به سلامت سالمند

آمار مربوط به بستری کردن افراد سالمند در حدود ده برابر بیشتر از افراد عادی هستند و به همین دلیل هزینه‎های ناشی از آنها برای دولت و خانواده‎های آنها هم بیشتر خواهد شد. نه تنها سیستم بهداشتی بلکه سایر نهادها از جمله شهرداری هم باید همکاری‎های لازم را در زمینه کمک به ایشان انجام دهند، زیرا ساخت‎هایی که وجود دارد باید در حد استاندارد و هم از نظر اجتماعی و هم از نظر اقتصادی به نفع سالمندان باشد. دولت تلاش‏‌های خود را انجام می‎دهد از این رو بودجه‌ای را برای سلامت سالمندی در نظر دارد تا بتواند از این طریق به بهبود شرایط آنها در جامعه کمک بیشتری کند. در این صورت میزان پرداختی بسیار کمتر خواهد شد.

نظر شما درباره هزینه های مربوط به سلامت سالمندی  چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

http://tnews.ir/site/ac6b120854852.html