بیماران دیابتی دفترچه ای دارند ، این دفترچه ها برحسب نوع بیماری آنها نشان دار خواهد شد ، این نشان دار شدن برای شناسایی سریع تر این افراد ارزشمند خواهد بود.

قوانین بیمه ای برای بیماران دیابتی وجود دارد. این قوانین بیمه ای باید از طریق دفترچه های آنها نیز تأیید شده و در آنجا درج شود . این شرایط می تواند در پرونده الکترونیک آنها هم به ثبت برسد . این بیماران در زمره ی بیماران دیابتی خواهد بود که وابسته به انسولین هستند. این بیماران از ابتدای زندگی خود از انسولین استفاده می کنند و استفاده از این دارو تا پایان عمر هم ادامه خواهد داشت.

نشان دار شدن بیماران دیابتی قطعی است!

داروهای قند که همان انسولین است برای تنظیم قند خون آنها مورد نیاز خواهد بود. در صورتی که حتی کمترین تغییری در میزان آن صورت پذیرد می تواند علائمی را به وجود آورد که در نهایت خطراتی را برای سلامتی فرد بیمار دارد. هر یک روز تأخیر در درمان می تواند مساوی با به خطر افتادن سلامتی این گروه از افراد باشد. بنابراین سهل انگاری نباید صورت پذیرد. متأسفانه داروخانه ها همکاری لازم را در این زمینه انجام نمی دهند و در زمانی که داروی فرد تمام می شود داروی جدیدی را در اختیار او قرار نمی دهند.

متأسفانه قوانین بیمه ای برخلاف نظرات مدیران بیمه ای و . . . هنوز هم مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده است. هزینه های بیمه ای می تواند زمان دریافت دارو را به تأخیر اندازد. هنوز تسهیلاتی در این روش ارائه دارو صورت نپذیرفته است. زندگی این بیماران به شدت تحت الشعاع قرار دارد. هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی در خطر هستند و هیچ راهی برای جبران وجود ندارد. هریک لحظه غفلت می تواند با مرگ یا تغییر در وضعیت حال به صورت کاملا شدید مؤثر باشد.

نشان دار شدن بیماران دیابتی قطعی است!

هرچه سن فرد بالاتر می رود نیاز آن به انسولین هم افزایش پیدا خواهد کرد ، بنابراین باید تمهیدات بیمه ای و دولتی برای این افراد مبتلا وجود داشته باشد. در سال پیش برای تأیید دارو در بیمه به دو بازه ی زمانی نیاز بود در حالی که باید به صورت کلی سالی یکبار باشد. اما بیمه ها به این اصل توجهی ندارند. اگر داروی این افراد تحت پوشش بیمه باشد قطعا از افزایش هزینه درمان آنها و تأثیر منفی بر روی ادامه ی زندگی جلوگیری خواهد شد. این یک قانون اثبات شده است.

نظر شما درباره نشان دار شدن بیماران دیابتی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز