کارگران در حال حاضر سخت‎ترین رده‌های شغلی را دارند، زیرا هیچ نوع مزیتی برای آنها در اداره کار در نظر گرفته نشده و در حقیقت باید هزینه‎هایی را هم از دست بدهند.

اغلب کارگرانی که در حال حاضر مشغول به کار هستند از کاری که انجام می‎دهند رضایت کافی ندارند. در واقع می‎توان گفت که آنها از نظر دریافت بسیاری از مزایای شغلی خود مأیوس هستند و حق آنها تا میزان زیادی پایمال می‎شود. به عنوان مثال افراد کارگر باید از سوی کارفرما بیمه شده و در نهایت کارفرما بیمه آنها را پرداخت نماید، اما در مواردی این پرداخت بیمه انجام نمی‎شود، همچنین حقی که مربوط به سالهای گذشته می‎باشد هم به آنها پرداخت نمی‎شود.

مشکلات کارگران در اداره کار

قراردادهای مربوط به کارگران در حقیقت در زمان موردنظر تمدید نمی‎شود و در نتیجه مشکلاتی در این رابطه وجود دارد که این عدم تمدید قرارداد برای آنها به منزله هشداری جدی خواهد بود. از همین رو کارگران برای اینکه بتوانند حق خود را پس بگیرند باید در جهت جبران نمودن آن شکایت‎هایی را تنظیم نمایند که برای اداره کار ارسال شود. اگر سری به اداره کار بزنیم متوجه خواهیم شد که عملا این اداره با مراجعه‎کننده‎های بسیاری روبه رو شده است.

پس می‎توان در لیست شایع‎ترین مشکلات مربوط به قشر کارگری، وجود مشکل در زمینه‎ی بیمه، حق سنوات و بخصوص عدم تمدید قراردادها را در اولویت قرار داد. این سه مشکل باید از سوی مسئولان بررسی و به صورت کامل رفع گردند. هیئت‎هایی وجود دارند که معمولا برای تشخیص دادن مشکل  اصلی و متخلف اصلی و در نهایت حل نمودن این تخلف وارد عمل می‎شوند.

مشکلات کارگران در اداره کار

اما این موضوع تنها به یک شکایت ساده ختم نمی‎شود. برخی شکایات با درجه اهمیت بیشتری وجود دارند مانند مشکلاتی که پیشتر به آنها اشاره شد. مشکل دیگری که می‎توان به آن اشاره داشت مسئله رد نکردن مرخصی‎ها می‎باشد. تجمیع این مسائل در کنار یکدیگر موجب می‎شود تا فرد از مرحله‎ی شکایت به اداره کار به شکایت به دیوان برود. در دیوان شاید مدت زمان پاسخگویی به هر پرونده طولانی باشد، اما در نهایت به آن جواب داده خواهد شد.

موضوع دیگری هم که توجه به آن ضروری است، مسئله تعدیل نیرو و در پی آن بیکاری اشخاص می‎باشد. در پی این مشکل اداره کار از طریق پرداخت بیمه بیکاری حقوق آنها را جبران می‎نماید. در این صورت کارگران می‎توانند با مشورت با مشاوران، نسبت به دریافت حقوق خود اقدام نمایند.

نظر شما درباره مشکلات کارگران در اداره کار چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز