فعالیت‎هایی در خصوص حفظ سلامت روان انجام شده است، اما متأسفانه نمی‏‎توان گفت که هیچ یک از این فعالیت‎ها مفید بوده و البته هنوز جای تحقیق بسیاری در این زمینه وجود دارد.

به نوعی باید بگوییم که مبحث سلامت روان مبحث ساده‎ای نیست که بتوانیم به سادگی از آن عبور کنیم. این مبحث می‎تواند شامل بخش‎های وسیعی باشد و در واقع گستره‎ی بزرگی را نیز شامل شود. شاید تیم سلامت فعالیت‎های بسیاری را انجام دهد اما این فعالیت‎ها کاربردی نیستند و به نوعی باید گفت که این فعالیت‎ها باید برنامه‎ریزی شده باشند.

امروزه با توجه به آنکه وضعیت اقتصادی نرمالی وجود ندارد، باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که از تشدید هر نوع فعالیت استرس‎زایی پیشگیری به عمل آوریم. شاخص‎هایی برای سلامت روان در جامعه وجود دارد که همگی آنها نیز بررسی شده‎اند، اما این بررسی‎ها شاخص‎های خوبی را نشان نمی‎دهد و آمارها حاکی از کم کاری هستند. در حقیقت می‎توانیم به این نکته توجه نماییم که شاید از نظر بسیاری مطالب را می‎دانیم اما در عمل نتوانسته‎ایم همه‎ی آنها را به صورت عملی مورد تأیید قرار دهیم و در جامعه نیز پیاده سازی کنیم.

یکی از کارهایی که می‎تواند سلامت همه‎ی مردم را به دنبال داشته باشد و به نوعی سلامتی روان هم تحت تأثیر آن قرار دارد استفاده نمودن از بیمه‎ای خواهد بود که تحت عنوان بیمه سلامت همگانی از آن یاد می‎شود. در واقع می‎توان گفت که این نوع از بیمه توانایی آن را دارد که بسیاری از فعالیت‎ها را بیمه کند و در نهایت سلامتی را به افراد بازگرداند. اما باید بگوییم که در جامعه امروز بخصوص به دلیل وضعیت اقتصادی نابه‎سامانی که وجود دارد سلامت روان هم تحت تأثیر آن قرار گرفته و در واقع می‎توانیم به موضوع رفتارهای متفاوت و رفتارهای هنجار و ناهنجار اشاره نماییم. ناامنی در جامعه امروز با وجود مراقبت‎هایی که گاهاً هم به خوبی انجام می‎شود به وضعیت خوبی نرسیده و عموما بدتر از قبل خواهد شد.

ما باید بتوانیم این نکته را مدنظر قرار دهیم که سلامت روان خود را به فرهنگ عمومی هم تعمیم دهیم. باید بتوانیم کمک کردن به یکدیگر را نیز ابتدا در نهاد خانواده‎ها و سپس در جامعه رواج دهیم تا بتوانیم کمک به همنوع را به صورت عادی در جامعه باب کنیم. اطلاع رسانی‎ها توسط تیم‎های مراقبت کننده باید بیشتر از قبل شود. گروه‎های دارای اعتیاد را باید به کمپ‎هایی بفرستیم که آنها نیز توانایی بازگرداندن اینگونه افراد را به جامعه داشته باشند.

نظر شما درباره فعالیت در رابطه با سلامت روان چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

  منبع:

تی نیوز