یکی از اتفاق های روتینی که امروزه بیشتر از قبل با آن مواجه هستیم در رابطه با طلاق هایی است که به صورت صوی اتفاق می افتد که در پی ازدواج های صوری بوده اند.

مسئه ازدواج یک مسئله بسیار مهم است ، بخصوص برای افرادی که برای اولین بار در این پروسه ی مهم وارد می شوند از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود. بنابراین می توانیم بگوییم که برای شروع یک زندگی مشترک طرفین باید شناخت کافی از هم داشته باشند و بنا را بر یک عمر زندگی قرار دهند. این که آیا می توانند در کنار یکدیگر زندگی کنند و با شرایط و اخلاق یکدیگر کنار بیایند یا خیر. این موضوع همانند زندگی های گذشته خواهد بود و فرد بحث مالی را در ابتدا به میان نمی کشد.

متأسفانه بررسی ها نشان می دهد که آمار مربوط به ازدواج های از نوع صوری و در پی آن طلاق های صوری در ایران بیشتر از قبل شده و این می تواند به مادی شدن امر ازدواج نیز ختم گردد ، بنابراین باید در نظر داشته باشیم که ازدواج امری کاملا متفاوت با تصورات ما خواهد بود و نباید چنین ریسکی را در آن کرد. برخی از افراد از روی قصد به ازدواج های صوری روی می آورند زیرا از طریق طلاق صوری می توانند مبلغ قابل توجهی را به دست آورند که بسیار اهمیت دارد.

علل افزایش طلاق های صوری در ایران

بیمه تأمین اجتماعی نیز در این راستا تأکید دارد که دختران و پسران در سن ازدواج هیچ گاه فریب این وضعیت را نخورند و برای به دست آوردن پول یا کار آینده خود را خراب نکنند. به عنوان مثال می توانیم به این موضوع اشاره نماییم که طلاق های این چنینی در برخی از مواقع به دلیل استفاده کردن یک فرزند از مستمری پدر که تا چندی پیش زنده بوده  و حالا فوت شده نیز خواهد بود. این افراد به خوبی بلدند که چگونه از قوانین عبور کنند و شرایط را به نفع خود تغییر دهند.

سازمان تأمین اجتماعی از نظر بیمه ای یکی از سازمان هایی است که در سال های اخیر با این پدید یعنی طلاق صوری به دلیل دریافت مستمری نیز مواجه شده اند و تعداد رخداد آن را بالا گزارش نموده تا پیگیری هایی در این رابطه صورت پذیرد. البته از نظر تعداد کلی می توان گفت که این عدد بسیار بالا نیست و هنوز هم بسیاری از افرادی که حق آنها دریافت این مستمری است از آن بهره می برند.

علل افزایش طلاق های صوری در ایران

سازمان تأمین اجتماعی از این جهت نگران است که آینده یک دختری که تنها به دلیل دریافت مستمری پدر خود این وضعیت را تحمل کرده چه خواهد شد ، او چگونه می تواند از پس تبعاتی که از نظر افسردگی نگاه های اطرافیان و حرف های مختلف که پشت سر او زده می شود طاقت آورد و همگی آنها را پشت سر بگذارد. آیا این کار می تواند به فساد هم ختم شود؟

نظر شما درباره علل افزایش طلاق های صوری در ایران چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز