در بیمه سامان طرحی راه اندازی شده که با نام طرح نسیم بیمه سامان شهرت دارد. البته این نوع بیمه برای همه ی افراد قابلیت اجرایی ندارد و تنها برای برخی از افراد امکان پذیر خواهد بود.

این طرح یعنی طرح نسیم سامان به نوعی می تواند سبب جذب افراد به سوی بیمه عمر شود. افراد زمانی می توانند از آن کمک بگیرند که در ابتدا پس از درمان انفرادی به بیمه عمر روی آروند. با وجود این نوع بیمه می توانیم انتظار داشته باشیم که سرمایه ای برای افراد باقی خواهد ماند. طرح نسیم به عنوان یک نوع بیمه درمان به صورت تکمیلی کاربرد دارد. طرح مورد نظر به صورت پوشش همگانی در بیمارستان ها کاربرد دارد، هم اکنون می توان از آن کمک گرفت.

طرح نسیم سامان چه مزایایی دارد؟

در این نوع طرح آن چه که در اولویت قرار دارد به پوشش حداقلی باز می گردد. این پوشش بیمه ای می تواند هم برای خدمات بیمارستان و هم برای خدمات جراحی کاربرد داشته باشد. بررسی ها نشان می دهد که در این طرح هر فردی خدمتی که در زمینه ی بستری شدن بیمار، جراحی، انواع شیمی درمانی، انجام آنژیوگرافی برای بیماران قلبی، درمان با داروهای رادیوتراپی، سنگ شکن و . . . تا حدود دو میلیون تومان را در برگیرد.

برخی از اعمال جراحی وجود دارند که هزینه مربوطه به آنها می تواند بالاتر باشد. به عنوان مثال می توانیم به سرطان مربوط به مغز و اعصاب در سیستم مرکزی، همچنین اعمال جراحی بر روی نخاع به جز عمل مربوط به دیسک گردن و کمر، پیوند زدن ریه، پیوند زدن کبد، حتی پیوند مغز استخوان و . . . تا حدود بیست میلیون هم با افزایش قیمت همراه بوده اند. این هزینه ها هم در بر می گیرد. در صورتی که آمبولانس در فاصله شهری یا حتی بین شهرها برای انتقال بیمار به کار گرفته شود تا حدود صد هزارتومان قابل پرداخت خواهد بود.

طرح نسیم سامان چه مزایایی دارد؟

در حقیقت این طرح برای افرادی کاربرد دارد که عملاً زندگی آنها با هزینه های بستری و جراحی عجین شده است. فرد هر کاری کند این هزینه ها از زندگی او جدایی ندارد. در بیمه سامان برای این گروه از افراد طرح های متفاوتی وجود دارد. بر اساس بودجه و هدفی که فرد دارد انتخاب یکی اط رح ها در اولویت قرار می گیرد. برخی از هزینه ها از تعهد خارج هستند که برای آنها نمی توان کاری را انجام داد. برای اقدام نیاز است تا تمامی مدارک مربوط به بیمارستان را در دست داشته باشید و از آن کمک بگیرید. پس از بستری شدن و کارهای بیمارستانی برای دریافت هزینه ها تنها چهارماه فرصت باقی خواهد بود.

نظر شما درباره طرح نسیم سامان چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.