صندوق‎های بازنشستگی این بار از سوی رئیس جمهور به صورت جدی در حال بررسی و رسیدگی می‎باشد. بنابراین نمی‎توان کوچکترین تغییر را در این رابطه در نظر داشت.

رئیس جمهور روز گذشته در ارتباط با بودجه سال 97 صحبت‎هایی را ارائه داد. او از تغییر در سهم یارانه‎ها و همچنین توجه بیشتر به موضوع اشتغال و توجه به درآمدهای خانوار اشاره نمود. از نظر رئیس جمهور و تیم مرتبط در سال جاری بودجه به نحوی باید خرج شود تا بتوان حداقل درآمدی برای مردم فراهم آورد. به چنین ترتیبی حداقل‎ها موجب خواهد شد تا شرایط معیشتی نیز بهتر شود.

صندوق های بازنشستگی و توجه به آنها

رئیس جمهور و گله از مسائل صندوق بازنشستگی

اما گله‎ای که رئیس جمهور به آن اشاره داشت در رابطه با صندوق‎های بازنشستگی می‎باشد. از نظر رئیس جمهور این صندوق‎ها می‎توانند با در نظر گرفتن سود و منفعت خود بیشترین آسیب را به پیکره نظام و شرایط زندگی مردم فراهم آورند. از این رو باید توجه داشت که این صندوق‎ها هم اکنون در حال چه نوع فعالیت‎هایی هستند.

در صندوق‎های بازنشستگی همانند هر بنگاه دیگر مسئولان باید در قبال یک عرضه فروشی داشته باشند نه اینکه تنها در پی بنگاه داری باشند و سهام زیادی را برای خود در اختیار بگیرند.

گله‎های رئیس جمهور در ارتباط با این موضوع بسیار جدی و شدید بود و قطعا در سال جاری با موضوعات مربوط به صندوق‎های بازنشستگی برخورد جدی صورت می‌گیرد. وی از نمایندگان خواست تا در این راه به او و تیم مربوطه کمک شایانی داشته باشند. زیرا فراهم آوردن این پروسه سنگین به تنهایی امکان پذیر نیست. از طرفی مؤسسات مختلف بانکی، بانک و بیمه‌ها نیز مورد توجه ویژه قرار خواهند گرفت.

صندوق های بازنشستگی و توجه به آنها

مشکلات صندوق بازنشستگی

با بررسی‎های انجام شده علاوه بر مشکلاتی که صندوق‎های بازنشستگی از آن رنج می‎برند، مشکلاتی هم وجود دارد که سازمان تأمین اجتماعی در حال پیگیری آن است. با توجه به تغییرات مثبتی که در زمینه فعالیت‎های بیمه تأمین اجتماعی نیز در حال وقوع است، آینده خوبی در سال 97 و اختصاص بودجه‎ای در خور توجه برای این سازمان بیمه‎ای در نظر گرفته شده که همگی می‎تواند وضعیت کشور را بهبود ببخشد.

اما برنامه‎ریزی‎های در نظر گرفته شده زمانی نتیجه خواهد داد که بتوان به تمامی اختلافات فی مابین پایان بخشید و مجلس محترم نیز با این بودجه موافقت به عمل آورد.

در حال حاضر بسیاری از سرمایه‎های ملی ما در حال از دست رفتن هستند. جوانانی که به دلیل بیکاری خود برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می‎روند و شرایط آنجا را برای جلب نظر افراد بسیار خوب ترسیم می‎کنند خود منجربه خواهد شد تا تعداد بیشتری از جوانان برای تشکیل یک زندگی مستقل به خارج از کشور نیز مهاجرت نمایند. این در حقیقت می‎تواند شرایط را برای پیشرفت ایران با مشکل روبه رو سازد.

در مقابل میزان سرمایه گذاری‌ها در ایران نیز به هر دلیلی روبه کاهش است. این کاهش باید از طریق تخصیص بودجه جبران شود. قطعا هیچگاه بودجه نمی‌تواند جایی برای سرمایه‎گذاری باشد. بنابراین باید توجه ویژه سرمایه گذاران را با استفاده از طرح‌های سودده بیشتر جلب نمود تا بتوان در مدت زمان اندکی به آنچه که نیاز است نایل شد.

صندوق های بازنشستگی و توجه به آنها

شاید دولت روز به روز بزرگتر از قبل باشد. اما قطعا با پیشرفت و بزرگی این دولت شرایط به نفع ما تغییر نخواهد کرد. میزان فساد در دستگاه‎های مربوطه بیشتر خواهد شد. خود این موضوع می‎تواند به نحوی در نظر گرفته شود که شرایط را برای یک تغییر بزرگتر و رو به نزول فراهم آورد. بنابراین باید از هر سمتی راه‎ها را برای فساد مسدود نمود و این تنها با همکاری نهادهای مختلف اجتماعی امکان پذیر می‌باشد.

نظر شما درباره صندوق های بازنشستگی و توجه به آنها چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز